شناسهٔ خبر: 22972619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تربیت مدرنیته جوانان با حفظ اصول و ارزشها امکانپذیر است

رئیس بنیاد نهج‌‌البلاغه اردبیل گفت: تربیت مدرنیته جوانان با حفظ اصول و ارزشها امکانپذیر است چراکه سبک

صاحب‌خبر -
رئیس بنیاد نهج‌‌البلاغه اردبیل گفت: تربیت مدرنیته جوانان با حفظ اصول و ارزشها امکانپذیر است چراکه سبک زندگی که برمبنای نظام ارزشی باشد می تواند رویکرد جدید و مدرن نیز داشته باشد .     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل، کارگاه آموزشی«سبک زندگی قرآنی بر مبنای اقتصاد مقاومتی» که در دانشگاه فرهنگیان(پردیس علامه طباطبایی) برگزارشد. 
در این کارگاه رحیم انور با اشاره به رابطه سبک زندگی قرآنی و اقتصاد مقاومتی گفت: تربیت مدرنیته جوانان با حفظ اصول و ارزشها امکانپذیر است چراکه سبک زندگی که برمبنای نظام ارزشی باشد می تواند رویکرد جدید و مدرن نیز داشته باشد . 
وی با بیان اینکه انسان با قوه اختیار راه و روش زندگی خود را انتخاب می کند افزود: اگر به سبک زندگی قید ارزشی و قرآنی دهیم این نوع سبک، شیوه ای از زندگی انسان است که بر مبنای نظام های ارزشمند وهدفمند تشکیل شده است که همان سبک قرآنی است  رئیس بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل با اشاره به اینکه سبک زندگی ارزشی-قرآنی حیات معقول به دنبال دارد،گفت: حیات معقول آن نوع سبک زندگی که چهار قید هدف دراو باشد یعنی رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا، رابطه با دیگران و دنیا ایم موارد حیات معقول را تشکیل می دهد. 
انور افزود: حیات معقول حیات اولیه انسان است که می تواند با حیات مدرن بصورت هدفمند ترکیب شود و اگر در ورود به این زندگی هدفمند باشیم یک زندگی دینی رقم خواهد خورد. 
وی با اشاره به فرمایشی از حضرت امام علی(ع) مبین براینکه جوانان را با دید به آینده تربیت کنید بیان کرد: سبک زندگی سنتی ومدرن باهم دیگر در تضاد و تعارض نیستند بلکه میتوان در یک تعامل و همپوشانی با حفظ ارزشها و مبانی ستنی زندگی مناسب داشت. 
وی با تاکید بر وجود شکاف بین نسل ها تصریح کرد: والدین درتربیت نادرست جوانان مقصر اصلی هستند چون نمی توانند جوانان را همسو با زندگی مدرن و جدید تربیت کنند این درحالی است تربیت سنتی و زندگی مدرنیته گسست در بین نسل ها ایجاد می کند چرا که باید توجه داشت که جوانان آیینه تمام نمای گذشته والدین باشند بلکه باید در تربیت جوانان نیازای امروز و ارزش های گذشته مورد توجه باشد . 
انور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک کلمه ترکیبی است تصریح کرد: اقتصاد به معنای اعتدال و مقاومت به معنای قدرت داده به استقامت است بنابریان اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم های اقتصادی عیکه کشورمان است . 
انور با بیان اینکه با سبک قرآنی می توان به اقتصاد مقاومتی رسید ادامه داد: اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه یک کشور با کمترین وابستگی به خارج از کشور است  که این تحریم یک نوع ابزاری برای مقابله با فشارها وتحریم های دشمنان است. 
وی استفاده کردن دشمنان از تحریم را یک عمل غیر اخلاقی و غیر انسانی دانست و افزود: هرموقع در جامعه با بحران وتحریم مواجه شدیم اقتصاد مقاومتی ابزاری برای مقابله با دشمنان است تا له وخردمان نکنند. 
 انور درادامه با اشاره به راه های عملی کردن اقتصاد مقاومتی افزود: عمل کردن به زندگی قرآنی، فزون طلب نبودن، بسنده کردن به ضرورت ها، مقاومت و داشتن زندگی ساده و بی تزویر و همچنین قانع بودن و تلاش قرآنی برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی از راه های آن است. 
 گفتنی است این کارگاه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل وبا همکاری دانشگاه فرهنگیان اردبیل(دانشگاه علامه طباطبائی) برگزار شد که به شرکت کنندگان در این کارگاه گواهی حضور ارائه گردید.

انتهای پیام

نظر شما