شناسهٔ خبر: 22970684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

استاندار ایلام: روحیه جهادی دفاع مقدس باید در سیستم اداری جاری شود

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مشاوران امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: تعهد بالا، پیگیری قوی و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مشاوران امور ایثارگران دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: تعهد بالا، پیگیری قوی و مداوم تا حصول نتیجه و ارج نهادن به راه امام و شهدا از ویژگی های روحیه جهادی مردم این استان در هشت سال دفاع مقدس بود و همان چیزی است که اکنون در سیستم اداری به آن نیاز داریم.
وی یادآور شد: بسیاری از مدیران این استان برای انجام کار منتظر بخشنامه، اعتبار، دستورالعمل و اعلام نیاز از سوی مردم هستند و روحیه مستاصل و ضعیفی بر ادارات و دستگاه های اجرایی ما حاکم است.
استاندار ایلام با بیان اینکه روحیه کار و تلاش در این استان باید تلاش مضاعف و حمله به جلو باشد و کسی نباید منتظر بخشنامه و دستورالعمل بماند، تاکید کرد: وظیفه مدیران پیگیری است و تا حصول نتیجه نباید از تلاش و پیگیری دست بردارند.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: با وجود تاکیدات مکرر مبنی بر مراجعه مدیران به مرکز برای افزایش اعتبارات استان اما هیچکدام از مدیران استان به دفتر وزرا و معاونان آنها مراجعه نکردند که نتیجه آن جایگاه 25 ام این استان با تمامی مشکلات و کمبودها در بودجه 97 استان های کشور است.
وی یادآور شد: با وجود رایزنی های مختلفی که با وزرا، معاونان وزرا و روسای سازمان های مختلف، بدلیل عدم پیگیری مدیران برای اختصاص اعتبارات در لایحه بودجه 97، جایگاه مناسبی نصیب این استان نشد.
استاندار ایلام با بیان اینکه روحیه چانه زنی و حل مشکلات در این استان وجود ندارد و مدیران دستگاه ها تحرک آنچنانی ندارند، گفت: مردم در این استان مشکلات زیادی دارند و تا دنبال کار نرویم نتیجه نخواهیم گرفت و مشکلات حل نخواهند شد.
سلیمانی دشتکی افزود: امکانات و مزیت های بسیاری در این استان وجود دارد اما فقر، توسعه نیافتگی و تنگ نظری نیز زیاد است و همه باید در راستای کاهش مشکلات و بهره مندی از ظرفیت ها کمک کنند.

**درد خانواده های شهدا و ایثارگران با حل مشکل اشتغال فرزندانشان درمان می شود

استاندار ایلام گفت: درد خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان زمانی درمان می شود که مشکل بیکاری فرزندانشان حل شود و درآمد آبرومندانه ای داشته باشند.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: درصد بالای مشکلات ایثارگران مربوط به بحث اشتغال و عدم توازن بین هزینه و درآمد است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: سرکشی و دیدار با ایثارگران تسکین موقت و دلخوشی برای آنهاست اما دردهای اصلی آنها را در خصوص اشتغال و درآمد دوا نمی کند با این وجود ساماندهی مناسبی برای دیدار و سرکشی از ایثارگران در راستای تلاش برای حل مشکلات آنان انجام شود.
وی یادآور شد: استاندار، معاونان استاندار، مدیران ستادی، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مدیران دستگاه های اجرایی باید در طول سال به طور منظم و دوره ای از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان بازدید و دلجویی کنند.

**برگزاری کنگره شهدای استان تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

استاندار ایلام گفت: برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام تاثیر مثبتی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خصوصا در بین نسل جوان دارد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: تمامی دستگاه های اداری و نهادها باید در زمینه برگزاری این کنگره ساماندهی شوند و ضمن تقسیم کار بین دستگاه های متولی، جدول زمانبندی برگزاری کنگره نیز تدوین شود.
وی یادآور شد: در این زمینه از توان نهادهای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد نیز می توان بهره گرفت و هزینه های لازم نیز با جابجایی اعتبارات و همکاری دستگاه ها تامین می شود.

**ادامه راه شهدا تضمین کننده امنیت پایدار در کشور است

مشاور امور ایثارگران استاندار ایلام گفت: ادامه راه شهدا و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده امنیت کشور در دنیای پرتلاطم امروز است.
جواد رحیمی مقدم اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز کشور آن هم در حالیکه کشورهای منطقه با انواع آشوب ها و درگیری های تروریستی مواجه هستند مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنهاست.
وی با بیان اینکه شهدا با گذشتن از امور دنیوی و مادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه دفاع از امنیت کشور فداکاری کردند، افزود: اکنون وظیفه همه ماست که ارزش های واقعی دفاع مقدس که ریشه در معنویت دارد را به نسل های آینده منتقل کنیم.
رحیمی مقدم یادآور شد: بزرگنمایی خدمات ارائه شده به خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران باعث می شود نتوانیم ارزش های والای ایثار و شهادت و دفاع مقدس را در جامعه نهادینه کنیم.
وی تاکید کرد: تمامی مدیران در رده های مختلف استانی و شهرستانی سرکشی و دلجویی از خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را از وظایف اصلی خود بدانند.
ایلام در دوران دفاع مقدس در جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی قرار داشت و مردم این استان بیش از سه هزار شهید ، 12 هزار جانباز و افزون بر 300 آزاده در این راه پرافتخار تقدیم آرمان های نظام کرده اند.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
6032/6119

نظر شما