شناسهٔ خبر: 22969993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برای اولین بار

اسپیس ایکس موشک و فضاپیمای استفاده شده را همزمان به فضا پرتاب می کند

تهران-ایرنا- شرکت فناوری های فضایی اسپیس ایکس امروز سه شنبه برای اولین بار یک موشک و فضاپیمای مورد استفاده واقع شده را به طور همزمان راهی فضا می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از پایگاه اینترنتی انگجت، در این پرتاب راکت بدون سرنشین و دو مرحله ای فالکون 9 که آخرین بار ماه ژوئن (تیر- مرداد) مورد استفاده قرار گرفت، کپسول 'دراگون' را که آن هم پیش از این برای انتقال محموله به ایستگاه بین المللی فضایی به کار گرفته شده بود، حمل خواهد کرد.
استفاده‌ دوباره از تجهیزات فضایی که به فضا رفته‌اند، می‌تواند هزینه ها را به شدت کاهش دهد و دستاورد مهمی برای بشر باشد.
'کیرک شیرمن' مدیر ایستگاه بین المللی فضایی خطر پرتاب یک راکت بازیافتی را به اندازه پرتاب یک راکت با برند جدید اعلام کرد و گفت: طبقه اول این راکت همانند تلاش های قبلی در پایگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا، بر زمین فرود خواهد آمد.
پرتاب امروز اسپیس ایکس، اولین پرتاب این شرکت فضایی در بیش از یکسال گذشته از سکوی پرتاب Complex 40 در پایگاه فضایی کیپ کاناورال خواهد بود؛ این سکوی پرتاب سپتامبر 2016 بر اثر انفجار یک راکت اسپیس ایکس در جریان آزمایش خراب شده بود.
دراگون در این پرتاب جدید حدود 4،800 پوند محموله و مواد برای حمایت از تحقیقات علمی در ایستگاه فضایی را حمل می کند و پس از حدود یک ماه پهلوگیری در این ایستگاه فضایی، نتایج آزمایش های اولیه را به زمین بازخواهدگرداند.
طبق اعلام اسپیس ایکس ، دراگون بر اقیانوس آرام فرود خواهد آمد اما راکت فالکون 9 در تاسیسات LZ-1 اسپس ایکس در پایگاه فضایی کیپ کاناورال بر زمین فرود خواهد آمد.
فالکون 9 و دراگون پیش از این در ماموریت های دیگری برای تامین محموله در ایستگاه بین المللی فضایی مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ درصورت موفقیت اسپیس ایکس در بازیابی دوباره آنها، فالکون 9 و دراگون دوباره مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان*انتشار: محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
ttps://telegram

انتهای پیام /*

نظر شما