شناسهٔ خبر: 22967887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​شماره جدید ماهنامه هنر موسیقی منتشر شد

یکصد‌و شصت‌وهشتمین شماره ماهنامه هنر موسیقی ویژه آبان و آذر 1396 منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) یکصد‌و شصت‌وهشتمین شماره ماهنامه هنر موسیقی، با مطالبی پیرامون موسیقی ایران و جهان، ویژه آبان و آذر 1396 به صاحب امتیازی و سردبیری مهدی ستایشگر منتشر شده است.

در سرمقاله این شماره به قلم مهدی ستایشگر با عنوان «دیگر به کجا می‌روی ای طالب آرام» به دو زلزله در خاورمیانه اشاره شده است؛ زلزله طبیعی محصول و مخلوق طبیعت و زلزله‌ای که محصول اندیشه شیطانی بوده است. در بخشی از این مقاله می‌خوانیم: «ما آنچنان ترسان و گرفتار زلزله شیطان شدیم که همه امکاناتمان را برای دفع آن زلزله ذاعشی خرج و صرف کردیم که اگر نمی‌کردیم این زلزله شیطانی بلایی به همراه داشت که اگر مسلط می شد، از صدبار زلزله طبیعی ناگوارتر بود. در نهایت خاورمیانه از بلایای داعشی نجات یافت و این نبود مگر همت و خون جوانان وطن کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران‌زمین.»
 
در این شماره از ماهنامه هنرموسیقی می‌توان مطالبی درباره نقد موسیقی به زبان ساده، سرگذشت استاد زیتون، موسیقی‌دان برجسته دربار خان احمدخان گیلانی، دست‌نویس پنهان‌شده کنسرتوی ویلن روبرت شومان و سرنوشت غم‌انگیز آن، چهلمین سال مرگ الویس پریسلی و نقدی بر آلبوم «می‌رسد باران» اثر سیامک جهانگیری را مطالعه کرد.
 
از دیگر مطالب این ماهنامه می‌توان به گفت‌وگو با علی‌اکبر تنبوریان به بهانه افتتاح خانه تنبور، نگاهی بر کتاب «ته‌رزهای باستانی تنبور، روایت‌سازی مقامات مجلسی و مجازی»، معرفی مجموعه دو جلدی رضا محجوبی با عنوان «افسونگر نغمه‌پرداز»، مختصری درباره رهبری ارکستر به بهانه ارکستر رتوریک، نگاهی به اخرین آلبوم عطا ابتکار، قیصر امین‌پور و ترانه‌هایش، و موسیقی در سینمای وحشت؛ از آواز کلیسایی تا موسیقی الکترونیک، اشاره کرد.
 
همچنین تصویر روی جلد این شماره به علی‌اکبر مرادی اختصاص دارد.
 
یکصد‌و شصت‌وهشتمین شماره ماهنامه هنر موسیقی، ویژه آبان و آذر در قالب 80 صفحه و قیمت 120 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما