شناسهٔ خبر: 22964734 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فرماندار عجب شیر: اتاق اصناف، فضا را برای قاچاق کالا تنگ تر کند

به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز سه شنبه در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی عجب شیر افزود: برای مقابله با ورود و عرضه کالای قاچاق به بازار، اصناف و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز سه شنبه در دیدار با روسای اتحادیه های صنفی عجب شیر افزود: برای مقابله با ورود و عرضه کالای قاچاق به بازار، اصناف و کسبه نقش مهمی دارند و این نقش را باید به صورت جدی و عملی در قالب یک برنامه مدون و با همکاری بخش های مختلف ایفا کنند.
وی با تاکید براینکه برخی مغازه ها و اصناف ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارند گفت: باید بر فعالیت اصناف به ویژه خرده فروشی ها، رستوران ها، خوار و بار فروشی، ساندویچی ها و سوپرمارکت ها نظارت بیشتری شود تا خطری سلامت مردم را تهدید نکند.
مراثی بابیان اینکه می ‌توانیم با آموزش‌ های لازم و ایجاد نظم صنفی شهرستان عجب شیر را به یک‌ قطب تجاری در استان و حتی کشور تبدیل کنیم، اظهار کرد: توجه دستگاه های مسئول در راستای رفع مشکلات و احقاق حق اصناف از موارد اساسی است.
فرماندار عجب شیر با قدردانی از تلاش های اصناف در خدمات رسانی به جامعه و مردم اظهار کرد: حل مشکلات کسبه، اصناف و اتحادیه های مختلف باید با مشارکت و همفکری همه مجموعه های دست اندرکار، مردم و مسئولان اجرایی با قوت پیگیری شود.
2 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب 16 اتحادیه و عضویت یک هزار و 967 مرد و 308 نفر زن در عجب شیر فعالیت می کنند.
بیش از 500 واحد در شهرستان عجب شیر فاقد پروانه کسب بوده و تاکنون اقدامی در راستای برخورد با اصناف غیرمجاز و غیرقانونی صورت نگرفته است.
شهرستان عجب شیر به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی جنوب آذربایجان شرقی، یکی از محورهای حمل کالای قاچاق به مرکز استان و کشور است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار: عیسی عطاپور**
7485/3077

نظر شما