شناسهٔ خبر: 22964529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات مردم کره جنوبی در حمایت از قدس و محکومیت تصمیم ترامپ

پکن- ایرنا- جمعی از فعالان مدنی کره جنوبی و گروه های اسلامی این کشور در مقابل سفارت آمریکا در سئول در اعتراض به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، دست به تجمع و تظاهرات زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در روز سه شنبه، معترضان در این تظاهرات با حمل دست نوشته هایی با مضمون « قدس از آن ماست» خشم خود را از تصمیم آمریکا مبنی بر رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
در این تجمع علاوه بر گروه های مختلف مسلمانان کره جنوبی، شماری از فعالان اجتماعی و سیاسی کره جنوبی نیز حضور داشتند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
این تصمیم، موجی از اعتراض ها و تظاهرات گسترده را در بسیاری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی در پی داشته است.
قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین است، یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را تصویب کرده بود، با این حال، دولت های مختلف آمریکا تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این مصوبه را اجرا کرد.
این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، زیرپا گذاشتن حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.
آساق**1904*1144** انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما