شناسهٔ خبر: 22963995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

تجمع تعدادی از دانش آموزان آموزش و پرورش ناحیه یک رشت در محکومیت اقدام ضد اسلامی رئیس جمهور آمریکا

1500 دانش آموز دبیرستان های شاهد کمیل ، ملاصدرا و کوشش ، در تجمعی اعتراضی اقدام موهن دونالد ترامپ را در به رسمیت شناختن انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به شهر قدس ، محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا از گیلان ، این تجمع که در دبیرستان شاهد کمیل  رشت برگزار شد، مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش والای دانش آموزان در مبارزات ضد استعماری کشورمان  ، گفت: جوانان به ویژه دانش آموزان در مبارزات قبل از انقلاب از شروع نهضت در سال 42 تا پیروزی آن از استوانه های اصلی انقلاب بودند و این حس مسئولیت پذیری را در دوران 8 سال دفاع مقدس هم نشان دادند. وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدام نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت کشور جعلی اسرائیل اشاره کرد و گفت: ترامپ با این عمل خود سقوط صهیونیست ها را تسریع کرده و امروز در سراسر دنیا از اتحادیه اروپا تا همه آزادیخواهان جهان آن را محکوم کرده اند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تبیین سیاست جدید منطقه ای آمریکا خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ ریشه در شکست داعش به عنوان مولود خبیث آمریکا دارد و این کشور با طراحی پایتخت جدید رژیم صهیونیستی ناخواسته باعث وحدت همه کشورهای مسلمان در تحقق آرمان فلسطینیان شده است. حاجتی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: همان گونه که جوانان ما با احساس مسئولیت  و عمل به تکلیف داعش را از کشورهای اسلامی به عقب راندند برای حفاظت از مرزهای کشورهای اسلامی سر از پا نمی شناسند.

  در این مراسم که با شعارهای ضد استکباری و ضد صهیونیستی دانش آموزان همراه بود، بیانیه ای در حمایت از سیاست های راهبردی کشورمان در حمایت از آرمانهای مردم فلسطین و محکومیت اقدام نابخردانه ترامپ  قرائت شد.

نظر شما