شناسهٔ خبر: 22962384 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

غلامی:

نگاه به علم برای تبدیل به فناوری یک ضرورت است/ دستاوردهای علمی مدارس را پوشش می‌دهیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده و زنگ پژوهش با اشاره به برنامه‌های هفته پژوهش گفت: باید طی این هفته درب دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به روی دانش آموزان باز شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده و زنگ پژوهش که صبح امروز در دبستان آرمینه مصلی نژاد برگزار شد با تاکید بر علم نافع گفت: علم تبدیل به عمل شده یک نفع اصلی و مهم از علم می‌باشد در بخش علوم تجربی باید دستاوردهای علم و فناوری در روزگار فعلی و اثرگذاری آن در زندگی آینده مشخص شود.

وی افزود: فناوری که تجاری سازی شود عملا در جامعه کاربرد مفید پیدا می‌کند و همین امر منجر به توسعه و ایجاد اشتغال می‌نماید. امیدواریم در این روز و ایام پیش رو که به پژوهش نسبت داده شده علاوه بر اینکه بخشی از دستاوردهای علمی جوانان، اساتید و معلمان را در معرض نگاه و دید مردم و جامعه علمی قرار می‌دهیم بتوانیم از آن‌ها برای تجاری سازی و فناوری استفاده کنیم. 

وزیر علوم در ادامه تاکید کرد: گزارش هایی در این هفته منتشر می‌شود که نشان می‌دهد ما در عرصه علم و فناوری توفیقات زیادی داشتیم که همه این‌ها به دست دانش آموزان و دانشجویان بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه نگاه به دانش و علم و به خصوص تبدیل علم به فناوری یک نگاه ضروری و مهم است، افزود: اینکه ما بتوانیم در محیط‌های علمی به خصوص مدارس این نگاه را بین دانش آموزان ایجاد کنیم اهمیت دارد و برای آن باید زیرساخت‌های مورد نیاز را در حوزه‌های مختلف آماده کنیم. 

غلامی با اشاره به تبدیل دانش به ثروت گفت: امروزه جوامع در رقابت‌های توسعه و ایجاد اقتدار به تبدیل دانش به ثروت فکر می‌کنند و سرمایه‌های انسانی سرمایه‌های ماندگار و ارزشمندی هستند. سرمایه‌های مادی اگر در پشتیبانی سرمایه‌های انسانی قرار بگیرند مفید و موثر می‌باشند وگرنه ثروت‌های مادی به راحتی تمام می‌شوند. خوشبختانه ما جزو کشورهایی هستیم که جوانان برومند تیزهوش با ذهن خلاق داریم و باید قدردان آن‌ها باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این هفته نمایشگاه اصلی برای دستاوردهای دانشگاهیان ترتیب داده شده و از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری می‌خواهیم تا درب‌های این مناطق به روی دانش آمزوان در این هفته باز باشد.

نظر شما