شناسهٔ خبر: 22961082 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ارتقای شاخص‌های ایمنی و زیرساختی در تهران/کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد

خبرگزاری شبستان: رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: کیفیت زندگی شهروندان تهرانی باید بهبود یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، زهرا صدراعظم نوری، در بیست و نهمین جلسه شورای شهر با اشاره به راهبردها و سیاست های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در دوره پنجم گفت: حاکمیت رویکردهای محیط زیستی و بهبود شاخص های توسعه پایدار در مدیریت شهری از راهبردهای شورای پنجم است.

 

وی توجه به سلامت اجتماعی و محیط زیست شهری برای ارتقای سلامت شهروندی و کیفیت زندگی را از برنامه های حاکمیت رویکردهای محیط زیست در این دوره عنوان کرد و افزود: تلاش برای جلوگیری و کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و مواد غذایی، اتخاذ سیاست های بازدارنده، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی و توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر،ارتقای شاخص های ایمنی تاب آوری در برابر حوادث و سوانح طبیعی و زیرساخت ها و تجهیزات شهری از دیگر برنامه های حاکمیت رویکردهای محیط زیست است.

 

وی در خصوص الزامات و قوانین بالادستی محیط زیستی گفت: منویات و سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست و مدیریت شهری سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران،‌ افق 1404،‌ طرح جامع شهر تهران مصوب سال 86 از جمله سیاست ها و قوانین بالادستی در حوزه محیط زیست است.

 

صدراعظم نوری افزود: احکام برنامه پنج ساله اول و دوم شهرداری و پیش بینی مفاد برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران در حوزه وظایف کمیسیون محیط زیست، بهداشت و سلامت از دیگر الزاماتی است که باید به آن توجه کنیم.

 

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیگیری و تحقق بندهای مرتبط با اجرای قانون هوای پاک در شهر تهران، نظارت بر تجهیز سیستم های دیزلی در ناوگان حمل و نقل شهری تهران به فیلتر، پیگیری اجرای مصوبه پیشگیری و مقابله با گرد و غبار در تهران از مواردی است که باید در حوزه آلودگی هوا، انرژی های نو و بهینه سازی مصرف انرژی به آن توجه کنیم.

 

صدراعظم نوری در ادامه اظهار داشت: برای توسعه فضای سبز و صیانت از باغات نیز باید برای تکمیل گستره پاک های موضوعی به ویژه بوستان ولایت، دانش و طبیعت و بوستان ایرانیان توجه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: برای حوزه ایمنی و مدیریت بحران در شهر تهران نیز باید به مسایلی نظیر پیشگیری و کاهش خطرات سوانح طبیعی، توسعه زیرساخت های ایمنی و الزامات قانونی، ارتقای گسترش سطح آگاهی و فرهنگسازی مدیریت بحران و ایمنی بپردازیم.

 

وی ساماندهی صنایع و مشاغل، مدیریت پسماند، خدمات کالا و مواد غذایی، سیما و منظر شهری را از برنامه های مورد تاکید در حوزه خدمات شهری عنوان کرد و افزود: توسعه زیرساخت های سلامت، کنترل عوامل محیطی موثر در سلامت و ارتقای کیفیت زندگی، آب و مواد غذایی به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک می کند.

 

 

نظر شما