شناسهٔ خبر: 22960825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

فرماندار بيرجند :

بازاریابی صنايع دستي و هنرهاي سنتي مورد توجه قرار گيرد

فرماندار بيرجند در مراسم افتتاح نمايشگاه ملي صنايع دستي و هنرهاي سنتي در خراسان جنوبي در جمع خبرنگاران بيان کرد: حضور تعاوني ها در بحث هاي اشتغال هاي روستايي و خانگي در حوزه صنايع دستي رضايت بخش و قابل تقدير است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پاناازخراسان جنوبی ، علی ناصری با بیان اينکه صنايع دستي در توسعه اشتغال نقش بسزايي دارد، اظهار داشت: بايد صنايع دستي استان با بازاريابي و ارائه مشاوره به توليدکنندگان در بازارهاي جهاني و كشورهاي همسايه عرضه و صادر شود.

 
وی ادامه داد: توسعه اشتغال منحصر به یک دستگاه اجرايي نيست و ميراث فرهنگي کار تخصصي آموزش و حمايت را انجام مي دهد و زيربنا را بايد تعاون ، بانك ها و صندوق كارآفريني اميد و ساير سازمان هاي مرتبط با حوزه اشتغال فراهم كنند.
 
فرماندار بیرجند با بیان اينکه خراسان جنوبي در زمينه صنايع دستي و توليدات هنرهاي دستي بسيار موفق عمل کرده ، افزود: اگر بهترين كالا را توليدكنيم اما نتوانيم بازارفروش پيدا كنيم ، سرخوردگي براي هنرمندان و صنعتگران ايجاد خواهد شد.
 
ناصری با تصریح اينکه توسعه اشتغال روستايي و احياي صنايع دستي فراموش شده نيازمند تسهيلات هستند، گفت: اميد است بتوانيم نيازهاي تسهيلاتي آنان را تامين کنيم تا هنرمندان بدون دغدغه مالي وقت خود را براي آموزش ، توليد و بازاريابي بگذارند. 
 
وی با اشاره به نقش بارز نمایشگاه ها در معرفي محصولات توليدي بيان کرد: اميدواريم دستگاه هاي اجرائي بتوانند بازاريابي و بازارسازي مناسب را انجام دهند و توليدکنندگان نيز به روز باشند و با سلايق بازار مصرف آشنا شوند تا بتوانند جاي خود را در بازارهاي جهاني باز كنند.

نظر شما