شناسهٔ خبر: 22958875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه راز:

پرداختن به مسائل مذهبی و فرهنگی، اولویت شهرستان راز و جرگلان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه راز بیان کرد: روحانیت این منطقه مرزی ارتباط خوبی با مردم دارند و در تمام شئون و ارتباطات خود با مردم، مسائل مذهبی و فرهنگی اولویت داشته و جوانان استقبال خوبی از روحانیون دارند‌.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان شمالی؛ حجت الاسلام نایب‌علی نوروزی، امام جمعه راز و جرگلان در اجلاس شهرستانی «نماز و فضای مجازی» با اشاره به تاکیدات قرآن کریم پیرامون اقامه نماز در جامعه اسلامی اظهار داشت: مهم ترین فریضه در دین مبین اسلام، نماز است و اقامه نماز می‌تواند عامل مهمی برای جلوگیری از فساد و فحشا در جامعه باشد.

 

وی با اشاره به تأکید قرآن کریم در خصوص استفاده از ثروت در راستای اقامه نماز، اظهارداشت: قرآن کریم از افرادی که در جامعه قدرت و مکنت دارند؛ خواسته نماز را اقامه کنند و از اقامه کنندگان و احیاگران این فریضه الهی باشند.

 

امام جمعه شهرستان مرزی راز و جرگلان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راز و جرگلان، شهرستان مرزی و دارای مذاهب شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: در شهر راز و جرگلان، پنج نماز جمعه از سوی علمای شیعه و اهل تسنن اقامه می‌شود که این نشان دهنده اهمیت اقامه نماز برای مردم این منطقه است.

 

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: اهل تسنن راز و جرگلان هر هفته در سه نقطه و شیعیان در دو نقطه، نماز جمعه را اقامه می‌کنند و حضور مردم مومن این شهر در نمازهای جمعه بسیار وحدت بخش است.

 

وی با اشاره به حضور بیش از هزارو ۲۰۰ عالم و روحانی شیعه و اهل تسنن در این شهرستان، ادامه داد: روحانیت این منطقه مرزی ارتباط خوبی با مردم دارند و در تمام شئون و ارتباطات خود با مردم، مسائل مذهبی و فرهنگی اولویت داشته و جوانان استقبال خوبی از روحانیون دارند‌.

 

امام جمعه راز و جرگلان گفت: مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی، در شهرستان راز و جرگلان، درصد پایینی داشته و خوشبختانه در این زمینه مشکل خاصی در منطقه وجود ندارد.

 

حجت الاسلام نوروزی در پایان اظهار داشت: امسال نخستین اجلاس نماز را در شهرستان برگزار کردیم و امیدواریم با شناخت آسیب‌ها و نقاط ضعف و تقویت نکات مثبت، در سال‌های آینده نیز این اجلاس را با قوت تمام در شهر مرزی راز و جرگلان برگزار کنیم.

 

 

نظر شما