شناسهٔ خبر: 22958218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

محمد زعیم زاده

بخش مردمی بودجه 97

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: محمد زعیم زاده در تحلیلی از بودجه 97 نوشت: حسن روحانی روز یک شنبه بودجه سال ۹۷ را به مجلس برد تحلیل جزئیات بودجه امری تخصصی است که باید در جای خود انجام شود و فرصت دیگری را می طلبد اما عجالتا دقت در نکات زیر خالی از لطف نیست.

اول : به موقع رساندن بودجه به مجلس خود مسئله ی مهمی ست که باید در خصوص آن از دولت تشکر کرد، اتفاقی که در سالهای پایانی دولت احمدی نژاد نمی افتاد و مشکلات زیادی را برای دستگاه های اجرایی کشور به وجود می آورد .

نکته ی دیگر ریسک بزرگ دولت در کاهش یارانه ی توزیعی ست که سبب حذف دهها میلیون یارانه بگیر می شود اتفاقی که لازم بود و حتما هزینه های  سیاسی زیادی را به دولت تحمیل می کند و این از خودگذشتگی مجموعه دولت جای تقدیر دارد .

نکته ی دیگر افزایش عوارض خروج از کشور است که این مسئله هم به شدت مورد اعتراض طیف هایی از جامعه که اهل سفر خارج هستند قرار گرفته،اتفاقی که مسئله ی عامه ی مردم نیست و البته می تواند تا حدودی اوضاع گردشگری داخلی را بهتر کند .

(در این مسئله قضیه ی عتبات تا حدودی متفاوت است)

هر سه تصمیم بالا را به نوعی می توان  به نفع توده ی مردم و در جهت اقتصاد مقاومتی دانست، اما در میان تعجب نه تنها مورد حمایت رسانه های ارزشی قرار نگرفت بلکه نقد هم شد.

نظر شما