شناسهٔ خبر: 22957754 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: سپردن اختیار بودجه به استانها از ویژگی های لایحه بودجه 97 است

شهرکرد - ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه بودجه سال 97 از ظرفیت بودجه ‌ریزی عملیاتی برخوردار است و سپردن اختیار بودجه به استان‌ ها نیز از ویژگی های این لایحه است.

صاحب‌خبر -

علی کاظمی باباحیدری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: لایحه بودجه سال 97 کل کشور از شفافیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است.
وی همچنین با بیان متفاوت بودن بودجه سال 1397 کل کشور از گذشته گفت: ایجاد فرصت های شغلی و توجه به عدالت اجتماعی، توجه ویژه به اولویت های برنامه ای از جمله آب، محیط زیست، مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها، حمل و نقل ریلی و عمومی، توجه به مسکن و بافت های فرسوده از دیگر ویژگی های لایحه بودجه سال آینده کل کشور است.
کاظمی در ادامه افزود: در کنار هدفمندی یارانه ها، استفاده منابع حاصله در جهت کاهش فقر مطلق و بهداشت و سلامت جامعه، بودجه سال آینده را از سایر بودجه ها متمایز می سازد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» یکشنبه هفته جاری با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 را تقدیم مجلس کرد.
این نماینده مجلس همچنین گفت: افزایش تعرفه خروج از کشور نیازمند بررسی بیشتری در مجلس است.
افزایش تعرفه خروج از کشور در لایحه بودجه سال 97 از 75 هزار تومان به 220 هزار‌ تومان افزایش می یابد.
کاظمی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از مردم استان چهارمحال و بختیاری در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله کویت مشغول کار هستند، پرداخت این تعرفه برای آنها مشکل است.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این مساله در کمیسیون های تخصصی، پیش از ورود به کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس پیگیری می شود.
در لایحه پیشنهادی دولت تغییراتی در زمینه پرداخت حقوق و بازخرید گروه های مختلف و واریز هفتگی بیمه شخص ثالث به خزانه کشور و غیره تغییرات و پیش بینی هایی در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: محمود رئیسی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
2097/6021

انتهای پیام /*

نظر شما