شناسهٔ خبر: 22957621 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام حاج علی اکبری در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه

قرآن صبح بصیرت و نور حضرت حق برای نابودی تاریکی فتنه‌هاست

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه قرآن صبح بصیرت و نور حضرت حق برای نابودی تاریکی فتنه‌ها به شمار می‌رود،گفت: انسان در پرتوی آیات قرآن کریم به اسرار عالم هستی پی می‌برد و به حیات طیبه دست می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، دوشنبه شب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در شرح دعای صحیفه سجادیه گفت: ذکر صلوات دارای معانی و پیام‌های ویژه‌ای است.

وی افزود: امام در کتاب شریف صحیفه سجادیه ذکر صلوات را متناسب با فرازهای نورانی این کتاب معنا و جلوه می‌دهند بنابراین آغاز دعا با ذکر صلوات بیانگر توجه ایشان به وجود مقدس پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی برای پی بردن به نحوه رفتار این بزرگان در برابر قرآن کریم است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری بیان داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای 42 صحیفه از خداوند متعال درخواست می‌کنند ایشان را در زمره متمسکان به قرآن کریم قرار دهد و در این امر اصرار و تاکید نیز می‌ورزند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه قرآن کریم متشکل از آیات متشابهات و محکمات است، اظهار داشت: در آیات متشابه امکان تاویل و نفسیر نادرست وجود دارد بر همین اساس انسان در مواجهه با آیات متشابه باید به آیات محکم رجوع کند اما بهتر از آن این است که در این هنگام انسان به قرآن ناطق روی آورد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن کریم نور است، عنوان کرد: انسان با دور شدن از قرآن در تاریکی محض قرار می‌گیرد در حالی که در سایه سار آیات الهی انسان همه امور را به وضوح مشاهده می‌کند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه قرآن صبح بصیرت و نور حضرت حق برای نابودی تاریکی فتنه‌ها به شمار می‌رود، عنوان کرد: انسان در پرتوی آیات قرآن کریم به اسرار عالم هستی پی می‌برد و به حیات طیبه دست می‌یابد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه انسان باید هدایت را در آیات قرآن جستجو کند، تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این دعا از خداوند متعال درخواست می‌کنند که ایشان را در زمره کسانی که هدایت را از غیر قرآن تمنا و التماس می‌کنند، قرار ندهد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مرجع و ملجأ اصلی هدایت جویان است، گفت: خداوند از طریق قرآن کریم انسان‌ها را به راه راست هدایت و آنان را از کژ راهه‌های فتنه و پرتگاه‌های هولناک نجات می‌دهد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه نیازمند بودن انسان به وحی الهی ریشه در فطرت او دارد، خاطر نشان کرد: هدایت انسان در گرو رجوع و پناه بردن او به قرآن کریم است در غیر این صورت هر مسیری که برود نهایت گمراهی و ضلالت خواهد بود.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما