شناسهٔ خبر: 22957200 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

موگرینی: سفارت کشورهای اتحادیه اروپا هرگز به قدس منتقل نمی شود

خبرگزاری شبستان: «فدریکا موگرینی» در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، گفت: کشورهای اتحادیه اروپا هرگز سفارت های خود را به قدس اشغالی منتقل نخواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عرب 48، «فدریکا موگرینی» وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی، گفت: نتانیاهو بارها تکرار کرده است که امیدوار است که کشورهای دیگر سفارت های خود را پس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به قدس اشغالی منتقل کنند.

موگرینی در پاسخ به ادعای نتانیاهو تاکید کرد کشورهای اتحادیه اروپا هرگز سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل نخواهند کرد.

وی درباره «طرح صلح» که آمریکا قرار است ماههای آتی ارایه دهد، گفت: نباید کسی گمان کند که آمریکا می تواند به تنهایی بدون چارچوب بین المللی و منطقه ای دوباره به مذاکره تحریک کند و به نظر می رسد که این امر بسیار دور است.

وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، افزود: اتحادیه اروپا در این مرحله در طرح صلح فعالیت نمی کند.

موگرینی با اشاره به مذاکراتش با نتانیاهو، گفت: این مذاکرات درباره وضعیت قدس و فرآیند صلح متمرکز بود.

در همین حال، «نتانیاهو» در کنفرانس مطبوعاتی که در کنار موگرینی برگزار شد، گفت: تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از صلح جلوگیری نمی کند و صلح را امکان پذیر می کند، زیرا واقعیت را به رسمیت شناخت و این مسئله جوهر و ماهیت صلح است.

اتحادیه اروپا در دیدارغیر معمولی روز گذشته با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی دیدار کرد، دیداری که برای نتانیاهو در بروکسل غنیمت بود تا اروپایی ها را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به مانند واشنگتن دعوت کند.

 

 

نظر شما