شناسهٔ خبر: 22957181 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

به میزبانی دانشکده علوم قرآنی میبد:

همایش منطقه‌ای «مشاهیر قرآنی استان یزد» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس دانشکده علوم قرآنی میبد از برگزاری همایش منطقه ای «مشاهیر قرآنی استان یزد» به میزبانی این دانشکده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدمصطفی موسوی، رییس دانشکده علوم قرآنی میبد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد به میزبانی این دانشکده برگزار می شود.
وی ادامه داد: این همایش روز دوشنبه 27 آذرماه از ساعت 8:30 صبح در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار خواهد شد.
موسوی افزود: بیش از یک سال است که فعالیت های این همایش در معاونت پژوهشی و آموزشی دانشکده آغاز و مقدمات این همایش فراهم شد.
ارسال 100 مقاله به دبیرخانه همایش
وی گفت: تاکنون 100 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 52 مقاله جهت چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده و همچنین 5 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب و قرائت خواهد شد.
موسوی افزود: این همایش با هدف معرفی چهره های شاخص و دارای اثر استان یزد در زمینه علوم قرآنی برگزار خواهد شد و همچنین گرامیداشت یاد کسانی که در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در استان به نوعی تاثیرگذار هستند. 
وی تصریح کرد: همچنین تلاش شده نمایشگاهی از آثار این عزیزان در کنار همایش برپا شود و امیدواریم قدم کوچکی در تجلیل و بزرگداشت این خادمان گمنام و صاحب اثر و پرتلاش قرآنی برداریم.
رییس دانشکده علوم قرآنی میبد گفت: این همایش با حضور مسئولان استان و شهرستان میبد برگزار و سیدمحمود طیب حسینی از مشاهیر قرآنی استان سخنران ویژه این مراسم هستند.
برگزاری همایش مشاهیر قرآنی استان یزد در 4 محور 
حجت‌الاسلام محمدمهدی خواجه پور، دبیر همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد نیز در این نشست گفت: این همایش در راستای مهجوریت زدایی از قرآن کرذیم و چهره های قرآنی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: این همایش در چهار محور آشنایی با شرح حال مشاهیر قرآنی یزد، آشنایی با نقطه نظرات تفسیری مشاهیر قرآنی یزد، نقد و بررسی دیدگاه های مشاهیر قرآنی یزد، نگاهی به تجلی قرآن در آثار شاعران و ادیبان یزد برگزار می‌شود.
دبیر همایش منطقه ای مشاهیر قرآنی استان یزد تصریح کرد: در صورت حمایت، مجموعه مقالات این همایش نیز به چاپ خواهد رسید.
یادآور می شود در پایان این نشست خبرنگاران سوالات خود را مطرح و توسط ریاست دانشکده علوم قرآنی میبد به سوالات پاسخ داده شد.

نظر شما