شناسهٔ خبر: 22957035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

نماز، مهم ترین عامل بازدارنده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برپایی فریضه نماز را مهم ترین عامل بازدارنده در جلوگیری از بروز انحرافات اجتماعی برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، آیت الله محمدنقی لطفی، در اجلاس استانی نماز اظهار کرد: دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، همواره در حال برنامه ریزی برای کمرنگ کردن ارزش های الهی و روحیه استکبارستیزی در میان امت های اسلامی هستند و این رویکرد خود را با اشکال مختلف پیگیری می کنند.

وی افزود: هجمه شدید تبلیغاتی و فرهنگی برای دور کردن نسل جوان و نوجوان به منظور جایگزینی ارزش های غربی به شدت از سوی دنیای استکبار دنبال می شود و در این زمینه نیز تلاش می کنند با ایجاد بدعت در فرهنگ ناب اسلامی تفرقه و شکاف را در میان مسلمانان ایجاد کنند که نمونه بارز آنرا در تشکیل گروه های وهابی و تکفیری شاهد هستیم.

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: برنامه ریزان حوزه فرهنگی باید برنامه های خود را با استفاده از شیوه های نوین ارتباطی برای نسل جوان طراحی و اجرا کنند تا تاثیرگزاری و نمود آن در جامعه بیشتر باشد.

آیت الله لطفی، گفت: یکی از مهم ترین فریضه هایی که در مقابله با این هجمه تعیین کننده است، تقویت برپایی نمازهای جماعت و آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با اهمیت برگزاری این فریضه الهی است، روحیه ارزشی و معنوی مهم ترین عامل بازدارنده در برابر انحرافات و ناهنجاری های اجتماعی است و باید این فرهنگ را در میان خانواده ها تقویت کنیم.

وی، از مسئولان آموزش و پرورش خواست برگزاری نمازهای جماعت در مدارس را با جدیت دنبال کنند ولی در عین حال برنامه های ارزشی و معنوی را با استفاده از لطافت و استفاده از برنامه های شاد و مفرح اجرا کنند تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشد.

امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: اهمیت این فریضه مورد تاکید ائمه هدی (ع) و پیامیر عظیم الشان اسلام (ص) به حدی است که هیچ اعمالی  به اندازه آن در نزد خداوند تبارک و تعالی دارای ارزش نیست.

نظر شما