شناسهٔ خبر: 22956769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با محوریت تبریز ۲۰۱۸؛

جشنواره هدایای صنایع دستی در تبریز برگزار می شود

تبریز - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرشاد به آفرین شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی برای تبیین قابلیت های فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی تبریز به گردشگران داخلی و خارجی است.

وی در ادامه اظهار داشت: در مسیر تحقق این هدف،   معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به همین منظور در نظر دارد جشنواره هدایای صنایع دستی را با موضوع تبریز ۲۰۱۸ برگزار کند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: طراحی و عرضه هدایای صنایع دستی به گردشگران توسط هنرمندان برای ایجاد خاطره های ماندگار از سفر به تبریز در قالب این طرح در دستور کار گرفته است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از عموم هنرمندان و طراحان دعوت می کند تا با استفاده از خلاقیت، نوع آوری و ابداع در خلق آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار در این جشنواره شرکت نمایند.

به آفرین تصریح کرد: موارد شاخص در انتخاب هدایای صنایع دستی برگزیده در این طرح شامل آیتم های مختلفی از جمله قیمت منطقی و ابعاد حجمی مناسب، زیبایی، محتوای فرهنگی، تاریخی هنری، روش ساخت و ماندگاری مواد اولیه و استحکام است که می بایست مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذکور نیز قرار گیرد.

به گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.eachto.ir و یا به کانال اطلاع رسانی روابط عمومی به آدرس @eachto مراجعه کنند.

نظر شما