شناسهٔ خبر: 22950347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی

جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 برگزار می شود

نصر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز 2018 خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، فرشاد به آفرین صبح امروز 20 آذر در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره با اعلام این خبر افزود: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت مناسبی است برای تبیین قابلیتهای فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی تبریز به گردشگران داخلی و خارجی و در این راستا طراحی و عرضه هدایای صنایع دستی به گردشگران توسط هنرمندان برای ایجاد خاطره های ماندگار از سفر به تبریز در قالب این طرح در دستور کار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر تحقق این هدف،  معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت رخداد تبریز 2018 در نظر دارد، جشنواره هدایای صنایع دستی را با موضوع تبریز 2018 برگزار نماید و از عموم هنرمندان و طراحان دعوت میکند تا با استفاده از خلاقیت، نوع آوری و ابداع در خلق آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار در این جشنواره شرکت نمایند.

به آفرین تشریح کرد: موارد شاخص در انتخاب هدایای صنایع دستی برگزیده در این طرح شامل آیتم های مختلفی از جمله قیمت منطقی و ابعاد حجمی مناسب، زیبایی، محتوای فرهنگی، تاریخی هنری، روش ساخت و ماندگاری مواد اولیه و استحکام است که می بایست مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذکور نیز قرار گیرد.

لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.eachto.ir و یا به کانال اطلاع رسانی روابط عمومی به آدرس  @eachto مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما