شناسهٔ خبر: 22956343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

بدهی به دانشگاه های شهریه پرداز مهمترین چالش بنیاد شهید است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون بدهی به دانشگاه های شهریه پرداز جزو مهمترین چالش پیش روی بنیاد شهید محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدعلی فقیه، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران، شب گذشته (20 آذر) در نخستین گردهمایی دانشجویان شاهد و ایثارگر استان گلستان که به مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر و یاد و خاطره ۶۸ شهید دانشجوی استان گلستان برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیر برخی از کارها است تا نقش نظارتی خود را در حوزه های آموزشی تقویت کند.

 

وی با اشاره به اینکه نقشه قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران همان نظارت است که باید به آن ارتقا بخشید، افزود: در بخش های کتاب حدودی جنبه تصدی‌گری دارد و به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده در آن زمینه فعالیت های خود را باید ارتقا بخشیم، خلائی برای تحصیلات تکمیلی وجود داشت که کمتر به آن پرداخته شده بود اکنون به آن پرداخته می‌شود و آن هدایت تحصیلی در حوزه تحصیلات تکمیلی است.

 

فقیه با بیان اینکه اکنون اتفاقات خوبی رخ داده است، اظهارداشت: طی دو روز گذشته در دانشگاه علمی کاربردی با رئیس دانشگاه جامع توافق کردیم که بتوانیم ظرفیت‌های را در واحدهای دانشگاهی درجه یک برای حضور شاهد و ایثارگر فراهم کنیم.

 

وی از توافق با جهاد دانشگاهی تهران خبر داد و تصریح کرد: در حال انعقاد قرارداد برای ارتقای رزومه تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستیم که این اتفاق از ترم آینده اجرایی می شود.

 

 مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون بدهی ما به دانشگاه های شهریه پرداز جزو مهمترین چالش پیش روی ما محسوب می شود.

 

وی افزود: با توجه به شرایط موجود چالش بدهی داریم که این طبیعی است و بخشی متوجه دانشگاه ها است، برای اینکه سندهای هزینه شان دیر می‌رسد و بخشی به عدم تامین اعتبارات برمی‌گردد باید حتما این شرایط را برای دولت ملاحظه کنیم و به دولت کمک کنیم تا در آینده نزدیک این بدهی را تامین کنند، میزان بدهی برای دانشگاه های مختلف متفاوت و کلان است.

 

فقیه تصریح کرد: در بحث اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر باید توجه داشته باشیم که دولت نیز نمی تواند برای آنان شغل دولتی فراهم کند بلکه باید به سمت کارهای فنی و حرفه ای حرکت کنند.

 

وی اظهار داشت: کارآفرینی می‌تواند حلقه وصل خوبی برای اشتغال باشد باید ایده خلق کرد تا بتوانند هم برای خود و هم خانواده مفید واقع شوند.

 

نظر شما