شناسهٔ خبر: 22956012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(ع) بیرجند:

۷۰ درصد سرانه معلولان توانبخشی علی اکبر(ع) بیرجند توسط خیران تامین می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه ۷۰ درصد سرانه معلولان را خیران و مردم کمک می‌کنند، گفت: در این مرکز از ۳۳۳ نفر مددجوی عقب مانده ذهنی و سالمند نگهداری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمدحسن اکبری مطلق شب گذشته (20 آذر) در بازدید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از مرکز توانبخشی حضرت علی‌اکبر(علیه السلام) اظهار کرد: خدمات جامعی در این مرکز به معلولان و مددجویان و سالمندان مقیم ارائه می شود.

 

وی افزود: مجموع خدمات مورد نیاز در قالب توانپزشکی، فنی ارتوپدی، دندانپزشکی و خدمات مددکاری و مشاوره ای به معلولان و شهروندان ارائه می شود.

 

مدیرعامل مجتمع توانبخشی حضرت علی اکبر(علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه سرانه هر کدام از معلولان یک میلیون و 500 هزار تومان می شود که 70 درصد آن را خیران و مردم کمک می‌کنند، گفت: در این مرکز از 300 نفر مددجوی عقب مانده ذهنی و 33 نفر سالمند نگهداری می‌شود.

 

اکبری مطلق ادامه داد: در این مجموعه خدمات آبدرمانی که مکمل کاردرمانی و فیزیوتراپی است در دستور کار قرار گرفته و دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد است.

 

وی با اشاره به راه اندازی بخش آموزشی معلولان مرکز از سال 76، عنوان کرد: هدف از ایجاد این بخش در مرکز توانبخشی شکوفایی و توانبخش شدن استعدادهای معلولان است.

نظر شما