شناسهٔ خبر: 22954894 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

کاستاریکا؛ بیم و امید

تیم ملی کاستاریکا برای کسب افتخار و حضور در جمع مدعی‌ها راهی جام جهانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کاستاریکا اولین تیم منطقه آمریکای مرکزی بود که توانست در جام جهانی به یک برد دست یابد. در این تیم مایکل اومانیا حضور دارد که در لیگ ایران و تیم پارس جنوبی جم بازی می‌کند و کاپیتان دوم تیم ملی کاستاریکا است. این تیم تا سال ۱۹۹۰ حضور در جام جهانی را تجربه نکرده بود. در این سال کاستاریکا در اولین حضور خود در جام جهانی توانست به دور دوم راه یابد ولی در این مرحله حذف شد. کاستاریکا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در جام جهانی حاضر بود ولی نتوانست به دور دوم راه یابد و در همان مرحله گروهی از رقابت‌ها کنار رفت.

بهترین عملکرد کاستاریکا در جام جهانی مربوط به دوره قبل است که این تیم در گروه مرگ در کنار اروگوئه، ایتالیا و انگلیس قرار گرفت و با هفت امتیاز قاطعانه به مرحله بعد راه یافت. در مرحله بعد نیز کاستاریکا موفق شد یونان را شکست دهد و به جمع هشت تیم برتر جهان راه یابد ولی در این مرحله با شکست برابر هلند در ضربات پنالتی حذف شد. امسال کاستاریکا امیدوار است که عملکرد دوره قبل را تکرار کند و در بین مدعیان قرار داشته باشد. هر چند انتظارات بالا از این تیم ممکن است تاثیر بدی روی تیم داشته باشد.

ستاره:

برایان روئیز

برایان روئیز کاپیتان کاستاریکا

ستاره خط هافبک تیم ملی کاستاریکا در ۳۲ سالگی احتمالا آخرین جام جهانی خود را تجربه می‌کند. او در دوره قبل جام جهانی عملکرد خیلی خوبی داشت و در انتخابی جام جهانی نیز عملکرد خیلی خوبی داشت. روئیز قابلیت بازی در خط حمله را دارد و جزو معدود بازیکنان کاستاریکا است که بیش از ۱۰۰ بازی ملی در کارنامه خود دارد. روئیز این فصل در تیم اسپورتینگ لیسبون عملکرد خوبی برای تیم پرتغالی داشته است.

سرمربی:

اسکار رامیرس

این مربی ۵۲ ساله از سال ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی کاستاریکا را بر عهده داشت است. او قبلا  در چند تیم کاستاریکایی سابقه مربیگری دارد و قبلا در تیم ملی کاستاریکا نیز به عنوان کمک مربی فعالیت کرده است و حالا بزرگترین رویداد خود را که حضور در جام جهانی است تجربه می‌کند.

* تیم ملی کاستاریکا در یک نگاه:

افتخارات: حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی برزیل

بیشترین گل: رولاندو فونسکا (۴۷ گل) 

بیشترین بازی: والتر سنتنو (۱۳۷ بازی)

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکای شمالی

عملکرد دوره قبلی: -

هم‌گروه‌ها: برزیل، سوئیس، صربستان

انتهای پیام

نظر شما