شناسهٔ خبر: 22953872 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

وساطت برای بازگشت جباری 
به استقلال

چند پیشکسوت استقلال در تلاش هستند که مقدمات بازگشت مجتبی جباری را به این تیم فراهم کنند. به گزارش ایسنا، در آخرین روزهای حضور علیرضا منصوریان در استقلال، مهدی رحمتی و مجتبی جباری به دلیلی که هنوز نامعلوم است، از استقلال کنار گذاشته شدند و هرچند رحمتی به استقلال برگشت ولی هیچ‌گاه فرصت بازی کردن برای این تیم را پیدا نکرد.
در آن سوی مجتبی جباری ظاهرا به دلیل ناراحتی افتخاری از او مجوز بازگشت به این تیم را پیدا نکرده و مصاحبه‌های او هم، بازگشتش را تقریبا غیر ممکن کرده تا او از گزینه‌های اصلی خروج از لیست استقلال در نیم فصل باشد. با این حال چند پیشکسوت استقلال در تلاش هستند تا با جباری صحبت کنند و از او بخواهند که عذرخواهی کند و از آن طرف افتخاری را هم راضی کنند تا او را حفظ کند. استدلال پیشکسوتان بر این اساس است که جباری از بازیکنان قدیمی استقلال است و جدایی او برای آبی‌ها صورت خوبی ندارد. تلاش پیشکسوتان استقلال درحالی انجام می‌شود که با توجه به روحیه افتخاری و جباری، شانس موفقیت آنها اندک به نظر می‌رسد.

درگیری مورینیو 
با بازیکنان منچسترسیتی 

سرمربی پرتغالی منچستریونایتد پس از شکست در دربی منچستر با بازیکنان تیم رقیب در رختکن اولدترافورد درگیر شد. به گزارش وبسایت نود، پس از شکست ۱-۲ منچستریونایتد مقابل منچسترسیتی که باعث شد اختلاف در صدر جدول لیگ برتر به ۱۱ امتیاز برسد و این تیم پس از ۴۰ بازی در خانه شکست بخورد، بنا بر گزارش Sky Sport و دیگر رسانه های انگلیس، ژوزه مورینیو با تعدادی از بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم رقیب در راهروهای اولدترافورد درگیر شده است. بنا بر این گزارش ها، مورینیو که از شادی بیش از حد بازیکنان سیتی در رختکن خودشان شاکی بوده از آن ها می خواهد که با سر و صدای کمتری جشن بگیرند که همین باعث واکنش تند چند بازیکن این تیم از جمله ادرسون برزیلی شده است. تعدادی از رسانه های غیر انگلیسی حتی عنوان کردند بطری آب به سوی سرمربی یونایتد پرتاب شده است. بنا بر این گزارش ها، میکل آرتتا، دستیار پپ گواردیولا با صورتی خونی دیده شده و روملو لوکاکو یکی از افراد حاضر در این درگیری شدید بوده است.  ۱۳ سال پیش پس از پایان روند شکست ناپذیری آرسنال مقابل منچستریونایتد در اولدترافورد هم اتفاق مشابهی رخ داد و اعضای دو تیم با هم درگیر شدند و حتی تکه پیتزایی به سمت سر الکس فرگوسن پرتاب شد.  مورینیو پس از شکست تیمش در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام اینکه منچسترسیتی تیم خوش شانسی است عنوان کرد خدایان فوتبال از آن ها حمایت می کنند. 

ایران قهرمان
 تپانچه بادی جوانان آسیا شد

تیم ملی تپانچه دختران ایران موفق به کسب مقام طلا و عنوان نخست دهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا شد. در این مسابقات که در واکوسایتامای ژاپن در حال برگزاری است تیم دختران ایران شامل فاطمه قدرت الهی با امتیاز 386، هانیه رستمیان با 383 امتیاز و سیده شیرین مرتضوی با 375 امتیاز بر سکوی نخست تپانچه بادی دختران آسیا تکیه زدند. تیم های هند و کره جنوبی نیز عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. گفتنی است قدرت نمایی دختران ایران به گونه ای بود که تیم مدعی چین و ژاپن میزبان از رسیدن به سکوی قهرمانی بازماندند.

من همیشه ناآرام هستم

سرمربی میلان از پیروزی تیمش در دیدار برابر بولونیا راضی است اما تاکید کرد که مشکلات دفاعی روسونری هنوز حل نشده است. میلان نخستین پیروزی خود را با گتوزو به دست آورد. روسونری که در خانه از بولونیا پذیرایی کرد توانست با نتیجه‌ دو بر به پیروزی برسد. جنارو گتوزو، سرمربی جدید میلان درباره حرکات عجیب و غریب خود در کنار زمین گفت: من همیشه ناآرام هستم و حرص و جوش زیادی می‌خورم. حتی وقتی با پسرم هم فوتبال بازی می‌کنم چنین هیجانی را دارم اما بدون شک نیمکت مربیگری هیجان بیش‌تری دارد. او درباره پیروزی تیمش، گفت‌: باید بسیار بهتر از این ظاهر شویم. اگر می‌خواهیم خوب نتیجه‌ بگیریم باید تلاش‌مان را بیش‌تر کنیم به ویژه در خط دفاعی که مشکلات زیادی داریم. بولونیا توانست ما را بارها اذیت کند. به هر حال باید از شاگردانم به خاطر این پیروزی که به دست آوردند تشکر کنم. آن‌ها تلاش زیادی از خود نشان دادند. سرمربی جدید میلان در پایان سخنانش به ستایش از بوناونتورا، زننده هر دو گل تیمش پرداخت و گفت‌: او بازیکنی با توانایی‌های زیادی است. بوناونتورا توان بازی کردن در چند پست را دارد. او از بهترین‌های فوتبال اروپا در پست خودش است.

اطمینان نویر به حضور در جام جهانی 

دروازه‌بان تیم ملی آلمان شکی ندارد که برای جام جهانی روسیه آماده خواهد بود. به‌ گزارش ‌ایسنا ، مانوئل نویر، دروازه‌بان با تجربه تیم‌ ‌ملی آلمان و بایرن مونیخ مدتی است که با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند و از ترکیب تیمش دور بوده است. همین باعث شده خیلی‌ها گمان به غیبت او در جام جهانی روسیه ببرند. مانوئل نویر ۳۱ ساله بر خلاف نظرات این روزها معتقد است برای جام جهانی  ۲۰۱۸ روسیه مشکلی نخواهد داشت. او گفت‌: از نظر من هیچ مشکلی برای حضور در جام جهانی روسیه نخواهم داشت و تا تابستان به شرایط ایده‌آل خود خواهم رسید و قطعا می‌توانم به بهترین شکل، خودم را برای حضور در جام جهانی آماده کنم. برنامه خوبی برای آماده سازی برای جام جهانی دارم و مطمئنم که می‌توانم دروازه‌بان نخست تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۱۸ باشم. مانوئل نویر از سپتامبر ۲۰۱۶ به عنوان کاپیتان تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان انتخاب شد.

برچسب‌ها:

نظر شما