شناسهٔ خبر: 22953622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

همه برای تقویت وحدت و همکاری تلاش کنند

باشگاه خبرنگاران: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه قوا اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای تقویت وحدت و همکاری تلاش کنند. مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در نخستین اجلاس سراسری هم‌اندیشی ارتقای تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف اصلی مهم اسلام و همچنین انقلاب اسلامی برقراری عدالت در جامعه است. وی افزود: بی‌عدالتی یکی از مشکلات جامعه است و اگر براساس عدالت و قسط رفتار کنیم و در برخورد با مردم و تامین حقوق‌شان انصاف را رعایت کنیم، مشکلات براحتی حل می‌شود. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین از وحدت و همدلی به عنوان یک نعمت یاد کرد و اظهار داشت: اختلاف و تفرقه باعث معطل ماندن امور و ریشه‌ای شدن مشکلات می‌شود. نعمت در وحدت و هم‌صدایی و یگانگی است. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه قوا اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای تقویت وحدت و همکاری تلاش کنند. اگر همه دست به دست هم بدهیم و با هم باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم. حتی وقتی اختلاف نظر داریم باید براساس قانون و اصول اسلامی و انسانی یکدیگر را تحمل کنیم و با هم مهربان باشیم و تخریب همدیگر خودداری کنیم.

کاهش قاچاق نیازمند عزم ملی است

ایسنا: رییس سازمان تعزیرات حکومتی در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت، گفت: کاهش قاچاق نیازمند یک عزم ملی و فراملی است. جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در سومین همایش مقابله با فساد و قاچاق کالاهای حوزه سلامت در مورد پدیده فساد و قاچاق کالا در حوزه‌های مختلف و همچنین نظام سلامت، اظهار کرد: امروز نظر مخالفی مبنی بر اینکه قاچاق کالا و ارز به چه میزان می‌تواند در فرآیند سلامت اجتماعی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، اشتغال، تولید و اصلاح امور اجتماعی تاثیر داشته باشد وجود ندارد. شاید موضوع بحث میزان این تاثیر باشد، ولی در اصل آن همه هم نظر هستند که قاچاق در وضعیت کنونی می‌تواند روند آسیب را تسریع کند. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: ما با استراتژی مشخص در حوزه مبارزه منسجم با قاچاق کالا و ارز می‌توانیم به سلامت اقتصادی و اجتماعی کمک کنیم و هر خللی در این زمینه می‌تواند کار ما را دچار مشکل کند. انصاری به ضرورت توجه به پیشگیری تاکید کرد و گفت: کاهش قاچاق نیازمند یک عزم ملی و فراملی است. وی همچنین عنوان کرد: در زمینه قاچاق به‌خصوص در حوزه کالاهای سلامت محور یک مسئله وجود دارد و آن این است که افرادی که از این حوزه منتفع می‌شوند زیاد نیستند اما عزم جزمی دارند و مصمم به تقویت شبکه‌سازی‌های خود هستند.

متاسفانه فعالیت‌های حزبی در کشور ما غریب است

ایلنا: نماینده دماوند گفت:‌ امکان ندارد جایی عقل و تفکر باشد و اصلاح‌طلبان نباشند. قاسم میرزایی نیکو در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر طوسی با بیان اینکه کاش این سنت عوض شود و ما شنونده حرف‌های شما باشیم، گفت: کاش این کلیشه بشکند، یکی از ضعف‌هایی که ما اصلاح‌طلبان داریم این است که پروژه‌ای عمل می‌کنیم و برای آینده بعد فکری نمی‌کنیم. وی ادامه داد: ۱۶ آذر می‌شود و کلی داد و بیداد، بعد هم یادمان می‌رود زیرا زندگی خرج دارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امکان ندارد جایی عقل و تفکر باشد و اصلاح‌طلبان نباشند. میرزایی نیکو درخصوص لیست امید و انتخاب  روحانی گفت: علت باز شدن دامنه انتخاب اصلاح‌طلبان این بود که جریان‌های ۸۸ ما را بیرون کرده بودند حتی می‌خواستیم از پنجره هم داخل شویم راه نمی‌دادند. وی افزود: شما انتخابات ۹۲ ،۹۴ و ۹۶ را دیده‌اید شما باید نقطه عطف و سردمداران این تفکر باشید. باید همبستگی بین رده‌های اصلاحات به وجود بیاید و تنها نباید منتظر باشیم که نماینده و یا فعالان سیاسی کار کنند. میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت‌های حزبی در کشور ما غریب است، بله ۱۵۰ نفر برای لیست امید ثبت نام کردند اما دیدید چه شد.

ایجاد احزاب مهمترین ابزار دموکراسی است

ایرنا: عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: دانشگاهیان باید چالش‌های آینده کشور را شناسایی و برای حل آن‌ها تلاش کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در سخنرانی با عنوان «دانشگاه همیشه زنده است» در دانشگاه هرمزگان افزود: اگر این مشکل‌ها را حل نکنیم نسل‌های بعدی درگیر آن‌ها خواهند شد. وی بیان کرد: اگر به مشکل‌های کشور رسیدگی نشود در آینده بار آن بر روی دوش دانشجویان امروز سنگینی خواهد کرد. وی در ادامه پس از پرداختن به سیر دموکراسی در کشور ایران تاکید کرد: موانع دموکراسی را باید با هزینه کمتر و سود و منفعت بیشتر در جامعه از میان برداشت. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: دنیا و کشورهای غربی زودتر بر روی شناخت موانع دموکراسی کار کرده‌اند. وی ابراز کرد: اگر این تصور را داشته باشیم که هر چه از غرب بیاید نامناسب و نادرست است تصوری بد است؛ این تفکر آسیب زیادی به جامعه زده است. رهامی ایجاد احزاب را مهم‌ترین ابزار دموکراسی دانست و افزود: انتخابات در ایران براساس احزاب نیست ولی در کشورهای بزرگ براساس احزاب برگزار می‌شود. وی ابراز داشت: باید تلاش کنیم انتخابات به سمت احزاب برود.

بعید است مجلس زیربار افزایش قیمت‌ها برود

آنا: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بعید می‌دانم مجلس زیربار افزایش قیمت‌ها برود، گفت: اختصاص بودجه به خبرگزاری منتسب به دولت و بی‌توجهی به سایر رسانه‌ها یعنی دولت قبول کرده، کارهایش قابل قبول نیست و به دنبال تبلیغ خود از طریق رسانه‌اش است درحالی که باید پاسخگویی را تکلیف بداند. اکبر رنجبرزاده در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان گفت: راه درست تنظیم بودجه همینی است که دولت امروز به مجلس ارائه کرده و باید بودجه هر دستگاه را براساس عملکرد در نظر گرفت. در بودجه سال آینده این موضوع اصلاح شده که یکی از شاخص‌های مثبت بودجه سال آینده است. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درخصوص افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی گفت: بعید می‌دانم مجلس زیربار این افزایش قیمت‌ها برود و من این افزایش قیمت را صحیح نمی‌دانم زیرا این افزایش قیمت باعث افزایش قیمت بسیاری از اقلام دیگر هم می‌شود و به نظرم به جای افزایش قیمت‌ها به سمت دریافت مالیات از سرمایه‌داران باید برویم. رنجبرزاده افزود: اینکه از طرفی به افرادی با درآمد کم، یارانه بدهیم و از طرف دیگر قیمت‌ها را افزایش دهیم پسندیده نیست.

بودجه سال آینده بر توانمندسازی احزاب 
تمرکز دارد

خانه ملت: سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به اینکه اختصاص ردیفی با عنوان «راهبری و توانمندسازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی» در لایحه بودجه ۹۷ نوید خوبی برای احزاب است، گفت: باید از همه امکانات در راستای تقویت احزاب بهره برد. اصغر سلیمی با اشاره به اختصاص ردیفی با عنوان «راهبری و توانمندسازی احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی» در ذیل لایحه بودجه سال  97 وزارت کشور، گفت: باید از همه امکانات در راستای تقویت احزاب بهره برد از این رو درنظر گرفتن ردیف بودجه برای احزاب نوید خوبی محسوب می‌شود. نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در خصوص چگونگی تحقق مبلغ 57 میلیارد ریال برابر با 5 میلیارد و 700 میلیون تومان برای احزاب و  جمعیت‌ها در لایحه بودجه سال آینده، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اظهارات رییس جمهور در راستای تدوین عملیاتی لایحه بودجه، امکان تحقق اعتبار درنظر گرفته شده زیاد است. وی تصریح کرد: این لایحه دارای جنبه‌های خوبی است و امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت زمینه فعال‌تر شدن احزاب ایجاد شود.

نظر شما