شناسهٔ خبر: 22953593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

افسران اطلاعاتی بین ایران و روسیه رد و بدل شده است

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با رسانه روسی، به موضوعاتی چون مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریست، گسترش روابط اقتصادی بین ایران و روسیه و همچنین مبارزه با تروریست آمریکایی در خاورمیانه اشاره کرد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در سفر دو روزه به مسکو در گفت وگو با رسانه اسپوتنیک روسیه در خصوص همکاری‌های ایران، روسیه و سایر کشورها در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: تا جایی که من اطلاع دارم روسیه تلاش زیادی برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد و در این زمینه با ایران نیز همکاری‌هایی دارد.
وی ادامه داد: از چندی پیش افسران اطلاعاتی بین ایران و روسیه رد و بدل شده است و همچنین رفت و آمد اطلاعاتی برای ضربه زدن به قاچاقچیان مواد مخدر داریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی‌با اشاره به کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر که در مسکو برگزار شده بود، بیان داشت: از رئیس مجلس دومای روسیه در زمینه برگزاری این کنفرانس تشکر می‌کنم اما با توجه به روال موجود در زمینه مواد مخدر حل این مشکل به راحتی نخواهد بود.
لاریجانی با اشاره به سخنرانی نماینده سازمان ملل در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر توضیح داد: نماینده سازمان ملل آمار عجیبی را ارائه کرد و براساس آن مشخص شد جمعیت چند میلیونی در دنیا گرفتار مواد مخدر است اما مهم نتیجه گیری از این گزارش است.
وی گفت: سازمان ملل در گزارش خود عنوان کرده که منشاء اصلی مواد مخدر در افغانستان است چراکه از سال ۲۰۰۱ تاکنون حجم تولید مواد مخدر در این کشور از ۲۰۰ تن به ۹۰۰۰ تن رسیده است و سطح زیر کشت نیز از ۸ هزار هکتار به ۲۳۶ هزار هکتار گسترش یافته است.
ناتو و آمریکا حساسیتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر ندارند
وی با تاکید بر اینکه مقصد اصلی مواد مخدر اروپاست، عنوان کرد: اما چرا ایران، روسیه و کشورهای دیگر باید هزینه مبارزه با موادمخدر را پرداخت کنند، اعتقاد دارم اگر آمریکایی‌ها یک دهم حساسیتی که امروز درباره دخالت روسیه در زمینه انتخابات خود را دارند نسبت به موضوع مبارزه با مواد مخدر داشته باشند، تاثیرگذار
 خواهد بود.
لاریجانی با اشاره به اینکه قاچاقچیان، مواد مخدر را با الاغ جابه جا نمی‌کنند، اظهار داشت: قاچاقچیان ستونی برای جابه جایی مواد مخدر با کامیون دارند اما موضوع این است که چرا آمریکایی‌ها با این مسئله مبارزه نمی‌کنند این موضوع دقیقا شبیه مشکلی است که داعش سال‌ها در سوریه ایجاد کرده بود و آن هم فروش مواد نفتی بود که جلوی چشم آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت اما آن‌ها واکنشی نشان نمی‌دادند.
وی گفت: به نظر من آمریکایی‌ها و ناتو می‌گویند که چرا آن‌ها باید برای مبارزه با مواد مخدر کاری انجام دهند، آن‌ها می‌خواهند ایران، روسیه و کشورهای دیگر درگیر مواد مخدر باشند و آن‌ها هیچ حساسیتی نشان ندهند و در این جاست که انتظار می‌رود سازمان ملل وظیفه خود را علاوه بر بررسی و  ارائه اطلاعات انجام دهد و کشورها را به مبارزه با مواد مخدر اجبار
 کند.
لاریجانی با اشاره به سخنرانی‌های انتخاباتی ترامپ بیان داشت: ترامپ تلاش دارد تمام دستاوردهای دولت اوباما را زیر سوال ببرد و همواره عنوان می‌کند که دولت گذشته آمریکا در به وجود آوردن داعش همکاری داشته است، اکنون به اسناد دروغ و راستی که سازمان سیا برای القاعده منتشر کرده است کاری ندارم اما تعدادی از این اسناد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده‌اند و مخفیانه با طالبان و القاعده مذاکره می‌کنند باید رو شود تا دنیا بداند آمریکایی‌ها چه کارهایی می‌کنند.
حلقه‌های مفقود شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر باید تکمیل شود
رئیس مجلس شورای اسلامی‌در زمینه راه حل برای مبارزه با مواد مخدر پیش روی ایران و روسیه عنوان کرد: همکاری و مبارزه با مواد مخدر بین ایران، روسیه و کشورهای دیگر باید انسجام بیشتری پیدا کند در این زمینه لازم است ارتباطات اطلاعاتی افزایش پیدا کند تا بتوان از این طریق به قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر لطمه وارد کرد و در این فضا حلقه‌های مفقود شده ای وجود دارد که باید تکمیل شود.
لاریجانی با تاکید بر نقش سازمان ملل در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: همچنین باید از سازمان ملل خواست سهم کشورها را به صورت عادلانه در زمینه مبارزه با مواد‌مخدر مشخص کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی‌افزود: اگر ناتو در افغانستان مسئولیت خود را در زمینه مبارزه با مواد مخدر برعهده بگیرد لابراتورها را بمباران کند و تجهیزات لازم را در نظر بگیرد بهتر می‌توان با مواد مخدر مبارزه کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما