شناسهٔ خبر: 22952814 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

انتقاد گسترده از سفر هیات رژیم بحرین به سرزمین‌های اشغالی

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: اقدام رژیم آل خلیفه در اعزام هیاتی رسمی از جانب دولت بحرین به سرزمین های اشغالی با هدف تسریع در روند عادی سازی روابط و علنی کردن مناسبات منامه – تل آویو، انتقادهای تند و گسترده داخلی و برخی سازمان های مقاومت در منطقه را در پی داشت.
در همین رابطه، جمعیت «الوفاق» بحرین در بیانیه‏‎ای، بر پایبندی ملت بحرین بر موضوع فلسطین تاکید و اعلام کرد که هرگونه تلاش دولت بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر خیانت به فلسطین است.از طرفی، بیش از ۱۳۰ تن از روحانیون بحرین با صدور بیانیه ای، سفر هیات رسمی حکومت بحرین به فلسطین اشغالی و هرگونه سازش با دشمن صهیونیستی را محکوم کردند.علمای بحرینی همچنین تاکید کردند که این هیات به هیچ وجه نماینده آنان نبوده است.
همچنین،شیخ «عبدالله الدقاق»، نماینده آیت‌الله «عیسی قاسم»، رهبر شیعیان بحرین در ایران نیز سفر هیأت رسمی بحرین به فلسطین اشغالی در راستای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.وی تأکید کرد: این اقدام آنها در زباله‌دان تاریخ سیاسی دفن خواهد شد.
از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز سفر هیأتی از بحرین به فلسطین اشغالی را همزمان با جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی و اقدامات ضدبشری و طرح‌های پاکسازی نژادی آن علیه ملت فلسطین و مقدسات آن، محکوم کرد. همزمان، مردم «غزه» نیز از ورود این هیات بحرینی به این منطقه پس از سفر آنان به سرزمین های اشغالی و تل آویو ممانعت کردند.
در خبر دیگری، «خالد بن فیصل بن ترکی»، سفیر عربستان در «امان»، مردم اردن را به دلیل شعارهایی که علیه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی به دلیل جلوگیری از تظاهرات ضد صهیونیستی اتباع عربستانی در این کشور سر داده بودند، تهدید کرد.در همین حال، روزنامه سعودی «عکاظ»در یادداشتی اعتراضی به مردم فلسطین نوشت که عکس و پرچم کشورهای عرب خلیج فارس در کنار پرچم رژیم صهیونیستی در فلسطین آتش زده می‌شود.

نظر شما