شناسهٔ خبر: 22952693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله: اعلام انتفاضه در فلسطین واکنش به تصمیم ترامپ است/ رئیس جمهور آمریکا در دنیا منزوی شد

ابنا / ابنا

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مهمترین واکنش به تصمیم خصمانه ترامپ، اعلام انتفاضه سوم فلسطین در تمام مناطق فلسطین اشغالی است و همه کشورهای عربی و اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سید حسن نصرالله امروز دوشنبه 20 آذرماه پس از پایان تظاهرات به مناسبت حمایت از قدس در ضاحیه واقع در جنوب بیروت ، سخنرانی و اقدام ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به همه کسانی که در برابر تصمیم ترامپ درباره اعلام قدس به عنوان رژیم صهیونیستی ایستادگی و آن را محکوم کردند، درود فرستاد.

وی افزود: از ملت فلسطین در سرزمین‌ های اشغالی و بیت ‌المقدس به خاطر برگزاری تظاهرات‌ های تاریخی که از همان لحظه نخست تصمیم خصمانه ترامپ آغاز شد، قدردانی می ‌کنم.

نصرالله گفت: باید از همه مواضعی که در محکومیت این تجاوز آشکار و کینه ‌توزانه علیه قدس و مسأله فلسطین و کرامت امت، اتخاذ شد، قدردانی کنیم.

دبیرکل حزب الله ضمن تقدیر از همه جریان های ملی و مقاومت لبنان و گروهی از فلسطینی هایی که در اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان زندگی می کنند بر حق واقعی فلسطینیان برای بازگشت به اراضی خود تأکید کرد و گفت که رویای بازگشت انشاء الله به زودی محقق خواهد شد.

سید حسن نصر الله با تقدیر از حضور مردم فلسطین بعد از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تأکید کرد: این مردم سینه خود را سپر کرده و با دشمنان مقابله می کنند و از مقدسات همه مسلمانان و مسحیان در سراسر جهان حمایت می کنند به همین دلیل ضمن احترام به آنها در برابر این ملت عظیم سر تعطیم فرود می آوریم.

وی گفت: ترامپ تصور می ‌کرد که بعد از به ‌رسمیت شناختن قدس توسط او، کشورهای دنیا به او خواهند پیوست، اما او با مخالفت کشورهای دنیا روبرو شد و در نتیجه تنها ماند و منزوی شد.

سید حسن نصرالله افزود: تصمیم آمریکا در ادامه تحولاتی که در منطقه شاهد آن هستیم و در راستای پروژه آمریکایی و صهیونیستی برای تخریب کشورهایمان، ملت‌هایمان و ارتش‌هایمان که با حمایت برخی از کشورهای منطقه‌ ای در حال انجام است، صورت گرفته است.

دبیرکل حزب‌ الله در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: همه امت باید با این تجاوز خطرناک مقابله کنند و این مسئولیت بر دوش همه و در درجه اول بر دوش فلسطینیان و مقاومت و انتفاضه آنها است.

نصرالله افزود: بعد از تصمیم ترامپ و رفتار دولت آمریکا، حجت بر همه کسانی که به دخالت‌ های آمریکا به نفع فلسطین یا ملت‌ ها در برابر اسرائیل چشم دوخته بودند، و همچنین بر کسانی که به مذاکرات بی‌ ‌نتیجه ادامه می‌ دادند، تمام شد.

وی تاکید کرد که باید از مواضع تاریخی و مرجعیات دینی اسلامی اعم از سنی و شیعه و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و شیخ الازهر مصر و همچنین مرجعیات مسیحی تشکر کنیم.

نصرالله گفت: یمنی‎ ها زیر آتش و حملات و بمباران ائتلاف سعودی به خیابان ها امدند تا همبستگی خود با قدس را اعلام کنند.

وی تاکید کرد: ما قبلا گفته بودیم که هدف امریکا از حمایت از داعش این است که می خواهد اذهان و افکار عمومی را از قضیه فلسطین دور کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: پس از این همه اعتراضات و تظاهرات و تحصن ‌ها در مخالفت با آمریکا و در حمایت از فلسطین، خطاب به شما مردمی که امروز در ضاحیه جمع شده ‌اید و تمامی کسانی که در کشورهای اسلامی و عربی و دیگر کشورهای جهان تظاهرات می ‌کنند می ‌گویم که اقدام شما عالی‌ ترین مقابله با دشمن است؛ ارزش حضورتان را بدانید.

وی ضمن اشاره به سفر هیأتی بحرینی به سرزمین های اشغالی گفت که این هیأت نماینده مردم یا روحانیون این کشور نیست بلکه این هیأت نماینده رژیم آل خلیفه است که پیام پادشاه بحرین را برای صلح با رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل با خود به مسئولان اسرائیلی داده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت این یک آبروریزی برای مسئولان بحرینی و رژیم این کشور است که از برگزاری تظاهرات مردمی در حمایت از مردم فلسطین جلوگیری می کند، اما دست عادی سازی روابط با این رژیم را اینگونه دراز می کند.

وی یادآور شد که یکی از فواید تصمیم ترامپ این است که همانا از چیزی بدتان می آید اما آن برای شما خوب است و به این ترتیب این تصمیم باعث شده تا شر از خیر تشخیص داده شد.

نصرالله تاکید کرد که باید تمام ارتباطات و هرگونه عادی‌ سازی روابط با دشمن قطع و اسرائیل باید تحریم شود و من به اهالی فلسطین می ‌گویم که هرگونه هیئتی که برای عادی‌ سازی نزد شما می ‌آیند، آن را طرد کنید.

دبیرکل حزب‌ الله لبنان گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین، اتحادیه عرب و نشست سران کشورهای اسلامی باید توقف روند سازش را اعلام کرده و از آمریکا بخواهند که از این تصمیم خود صرف نظر کند.

نصرالله افزود: مهمترین واکنش به تصمیم خصمانه ترامپ، اعلام انتفاضه سوم فلسطین در تمام مناطق فلسطین اشغالی است و همه کشورهای عربی و اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کنند.

دبیرکل حزب‌ الله گفت به محور مقاومت اعتماد داشته باشید و بدانید که این محور در هر میدانی که وارد شد پیروز خارج شد و امت را از دوره شکست ‌ها به دوره پیروزی ‌ها منتقل کرد. باید شکست دیپلماتیک نظام ‌های عربی را به پیروزی برای ملت ‌ها و مقدسات تبدیل کنیم. تصمیم ترامپ سرآغازی برای پایان اسرائیل خواهد بود ان شاء الله.

وی افزود: از همه گروه ‌های مقاومت در منطقه و همه کسانی که به مقاومت ایمان دارم می‌ خواهیم که مواضعی یکپارچه برای مقابله با تجاوز اتخاذ کنند تا قدس را پس بگیریم. باید نقشه ‌ای میدانی و عملی جامعی که نقش‌ ها در آن توزیع شده باشد، برای این مبارزه بزرگ، تدوین کنیم. ما در حزب ‌الله به مسئولیت ‌های خود در این زمینه کاملا عمل می‌ کنیم.

سید حسن نصرالله در پایان تاکید کرد که ما قدس و فلسطین و مسجد الاقصی را فراموش نمی کنیم تا زمانی که مسیحیان و مسلمانان بتوانند آزادانه در قدس نماز بخوانند. عنوان حمایت از قدس عنوانی است که ابا عبدالله الحسین برای آن شهید شده است و به همین دلیل بار دیگر تکرار می کنیم که ما حسین را رها نمی کنیم.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما