شناسهٔ خبر: 22951943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام ارمنستانی بر راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان تاکید کرد

تهران- ایرنا- رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران بر عملیاتی شدن توافقات و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «واهرام باغداساریان» امروز - دوشنبه - در دیدار فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: توسعه مناسبات در بخش انرژی و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان می تواند به تأمین امنیت انرژی ارمنستان کمک فراوانی می نماید.
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان و ایران با تأکید بر اهمیت ارتباطات دو کشور گفت: دولت و پارلمان ارمنستان هیچگونه محدودیتی در جهت ارتقای سطح مناسبات با تهران قائل نیستند و بر بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی در دو کشور تأکید دارند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران بر عملیاتی شدن توافقات و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان تأکید و خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات در بخش انرژی و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان می تواند به تأمین امنیت انرژی ارمنستان کمک فراوانی کند.
«باغداساریان» توسعه مراودات پارلمانی میان کمیسیون های تخصصی در مجالس ایران و ارمنستان را تقویت کننده ارتباطات دوستانه دو کشور همسایه دانست.

** تأکید بر تداوم مراودات دوستانه و گسترش ارتباطات تاریخی میان دو ملت ایران و ارمنستان
«فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تأکید بر تداوم مراودات دوستانه و گسترش ارتباطات تاریخی میان دو ملت گفت: همواره روابط تاریخی و مثبتی میان جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان برقرار بوده است که پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می باشد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در راستای گسترش مناسبات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور حمایت می کند.
حسنوند با اشاره به توافقات منعقده در بخش انرژی و نیرو، خاطرنشان کرد: توافقات خوبی میان دو کشور در بخش انرژی وجود دارد که باید با اجرایی کردن آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.
به گزارش خانه ملت، حسنوند با اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی در رفع برخی موانع فراروی ارتباطات ایران و ارمنستان ادامه داد: برگزاری مستمر جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی می تواند به روند توسعه مبادلات دو کشور شتاب بیشتری ببخشد.
سیام*3061*شبس*1613*تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما