شناسهٔ خبر: 22949650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امیری:

عواید اقتصادی گردشگری مذهبی بیش از سایر بخش‌های صنعت توریسم است

گروه اجتماعی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تأكید كرد كه با توجه به شاخص‌های گردشگری مذهبی، این نوع گردشگری بین 10 تا 50 برابر انواع دیگر صنعت توریسم عواید اقتصادی به همراه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس شب گذشته، 19 آذرماه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز، گفت: هم اینک بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان در جهان زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که این جمعیت در سال 2025 به یک سوم کل جمعیت جهان برسد.
وی با بیان اینکه جاذبه‌های مذهبی هر ساله تعداد زیادی گردشگر را جلب می‌کند، افزود: با توجه به اینکه گردشگری مذهبی معمولاً به شکل گروهی و خانوادگی انجام می‌شود، عواید اقتصادی این هر گردشگر مذهبی 10 تا 50 برابر یک گردشگر معمولی است.
امیری، گردشگری حلال را زیرگروه گردشگری مذهبی دانست و گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) تعداد زیادی از اماکن تاریخی مذهبی مهم اعم مساجد، امامزادگان و سایر اماکن را در خود جای داده و به همین واسطه می‌تواند یکی از مقاصد اصلی گردشگران مذهبی جهان باشد.
مدیركل میراث فرهنگی فارس با اشاره به تأثیرات برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در رونق این صنعت و رشد اقتصادی جوامع و کشورهای مختلف، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری سالانه 300 میلیارد دلار عاید اقتصاد جهان می‌کند.
امیری نمایشگاه را محلی برای تبادل اطلاعات، انتقال تجارب، دانش و مهارت‌ها و عاملی برای بسترسازی اشتغال و توسعه کشورها دانست و گفت: صنعت گردشگری یکی از صنایع مهمی است که موجب پویایی اقتصادی می‌شود؛ کشورهای زیادی با گردشگری به رشد رسیده‌اند.
وی گفت: شناخت و کشف ظرفیت‌ها، شناسایی مشکلات، زمینه‌سازی برای ایجاد و توسعه شرکت‌های مختلف، بهره‌مندی از توانایی صنعت گردشگری و برنامه ریزی برای حضور گردشگران از عواید برگزاری نمایشگاه های گردشگری است.
امیری اضافه کرد: سال 2016 حدود یک میلیارد و 200 میلیون سفر در جهان انجام شده که سهم آسیا از کل سفرها، 303 میلیون گردشگر یعنی حدود یک چهارم گردشگران جهان بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین گفت: نهمین نمایشگاه گردشگری پارس در فضایی بالغ بر 11 هزار متر مربع و در قالب 200 غرفه در محورهای مختلف و با حضور اقوام، هنرمندان صنایع دستی، تاسیسات و موسسات گردشگری آغاز به کار می کند.

نظر شما