شناسهٔ خبر: 22930831 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گردشگری حلال باید جایگاه خود را بیاید/پنج میلیون ایرانی بازاریاب گردشگران خارجی می‌شوند

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تدوین شیوه‌نامه اجرایی صدور گردشگری حلال خبر داد و گفت: گردشگری حلال در ایران باید جایگاه خود را بیابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری امروز گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایجاد شغل می تواند بسیار موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه ثبت جهانی چوگان و کمانچه افزود: پرونده راه آهن ایران برای ثبت جهانی در حال تکمیل است.

 

معاون رییس جمهور به تملک 80 اثر تاریخی و مرمت 700 بنای تاریخی اشاره کرد و افزود: پرونده جنگل ارسباران به عنوان دومین اثر طبیعی ایران در حال تکمیل است.

 

وی با بیان اینکه 70 شغل سال آینده در صنایع دستی ایجاد می شود، اظهار داشت: کمپین آنلاین شوید جهانی بفروشید، ایجاد شده است و در حال زمینه سازی برای معرفی صنایع دستی ایران و فروش آن در سطح جهانی هستیم.

 

معاون رییس جمهور در ادامه با اشاره به موضوع گردشگری خاطرنشان کرد: همچنان در حوزه گردشگری با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم.

 

مونسان با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های گردشگری کار زیادی داریم، افزود: با توجه به ظرفیت های گردشگری کشور هنوز زیرساخت ها به نقطه مطلوب نرسیده اند.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طرح های حمایتی برای توسعه گردشگری گفت: حمایت های مالی بانک ها و اعتبارات دولتی برای توسعه گردشگری آغاز شده است و دولت یک بسته ایجاد اشتغال در روستاها تدوین و تثبیت کرده است.

 

مونسان با اشاره به بسته حمایتی روستایی اظهار داشت: تاکنون 30 طرح توسعه گردشگری برای دریافت تسهیلات به مبلغ 3 هزار و 100 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده اند.

 

معاون رییس جمهور در خصوص اشتغال پایدار روستایی گفت: در شهرهای خراسان رضوی، تهران، قم و خوزستان طرح های اشتغال پایدار روستایی را داریم.

 

مونسان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در روستاها در قالب طرح حمایتی با نرخ شش درصد به تولید شغل در مناطق روستایی کمک می کند، افزود: معادل ریالی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرایی شدن این طرح اختصاص می یابد و با حدود 12 هزار میلیارد تومان برای اجرایی شدن طرح اشتغال در روستاها هزینه خواهد شد.

 

مونسان با بیان اینکه 10 درصد منابع اختصاص یافته در بخش گردشگری و 10 درصد نیز در حوزه صنایع دستی برای ایجاد اشتغال هزینه خواهد شد، تصریح کرد: 2 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با نرخ شش درصد به دو بخش گردشگری و صنایع دستی و به صورت استانی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری جشن ملی تبریز 2018 گفت: این جشن ملی در فروردین ماه سال 97 برگزار می شود که به معرفی گردشگری کشور به ویژه آذربایجان شرقی کمک موثری خواهد کرد.

 

مونسان با اشاره به طرح های گردشگری و پیشرفت فیزیکی 60 درصدی حدود 621 پروژه گردشگری گفت: با تکمیل این طرح ها حدود 39 هزار تخت به تخت های اقامتی کشور اضافه می شود.

 

مونسان با بیان اینکه 20 هزار نفر در حال فعالیت و اشتغال در پروژه های گردشگری هستند، گفت: 430 پروژه گردشگری در مناطق روستایی و عشایری در حال اجرا است که تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه به ازای هر گردشگری خارجی هزار تا 1500 دلار درآمد ارزی خواهیم داشت، افزود: حضور هر گردشگر خارجی در ایران بین 6 تا 8 شغل ایجاد می کند.

 

مونسان با بیان اینکه 4 میلیون و 900 هزار گردشگر خارجی داریم، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های گردشگری کشور این میزان باید در آینده ای نزدیک به دو برابر افزایش یابد و این در حالی است که هدف گذاری گردشگری ایران تا افق 1400 بیست میلیون گردشگر خارجی است.

 

مونسان با اشاره به اینکه در حوزه معرفی و بازاریابی در بحث گردشگری با عقب‌ماندگی هایی مواجه هستیم، گفت: در طرحی که تهیه کرده ایم به ازای هر معرفی و مسافرت پنج توریست خارجی یک بلیت به ایرانیانی که گردشگران خارجی را برای سفر به ایران ترغیب کنند، اهدا می شود.

 

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: با توجه به حضور پنج میلیون ایرانی در سطح دنیا این افراد می توانند به عنوان بازاریاب سفر خارجی ها به ایران در دنیا تبدیل شوند.

 

مونسان با اشاره به تدوین شیوه نامه اجرایی صدور گردشگری حلال گفت: گردشگری حلال در ایران باید جایگاه خود را بیابد.

 

وی با بیان اینکه گردشگری حلال یکی از بخش های مهم است که باید روی آن تمرکز داشته باشیم، افزود: کشورهای مسلمان پیرامون و کشورهای مسلمان دنیا می توانند گردشگران مورد هدف ما در این طرح باشند.

 

 

نظر شما