شناسهٔ خبر: 22949271 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

میلانی در آیین تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری استان عنوان کرد؛

مدیریت کلان فرهنگی استان در حد شعار باقی مانده است/ کشورهای بیگانه هنرمندان ما را تصاحب کرده‌اند

رئیس سابق حوزه هنری گفت: متاسفانه در حوزه‌ی مدیریت کلان استان فرهنگ در حد شعار باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، حسن میلانی بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه‌ی رئیس حوزه هنری استان اظهار داشت: همه‌ی ارزش‌ها در این است که بار مسئولین به کرداری شایسته تجلی یابد، قیمت و ارزش هر مرد در کار نیکی است که انجام می‌دهد و راه کمال را در متن اجتماع ترسیم نموده و مدیریت اجتماع را بر دوش می‌گیرد.

وی ادامه داد: پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی عمل به یک تکلیف بزرگ الهی است که اگر کارگزار مصلح بذر پاکی در دوران مدیریت فرو  پاشد بنا به استناد فرمایش حق تعالی به رویش زندگی مطلوب فردی و اجتماعی در دنیا و پاداش افزون‌تر از آنچه کاشته است در آخرت مواجه می‌شود.

رئیس سابق حوزه‌ی هنری استان گفت: مسئولیت اینچنین است و اگر چنین نگرشی داشته باشیم و همواره خود را در محضر خدا بدانیم بسیاری از امورر به نحو مطلوب و شایسته پیش خواهد رفت و از خدا می‌خواهیم دیده‌ی کارگزاران را در این راستا بیناتر قرار دهد تا در آینده این پویایی و شکوفایی نظام را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: هنرمندان ولی نعمت ما در مجموعه بودند و همواره تلاش کردیم در طول مدت حضور با وجود مشکلات مالی متعدد که داشتیم فکر، ایده و طرح هنرمندان را به منصه‌ی ظهور برسانیم.

میلانی اذعان کرد: پویایی و بالندگی حوزه‌ی هنری استان نشأت گرفته از حضور موثر هنرمندان از هر طیف فکری بوده است و آنچه برای ما اهمیت داشت ساماندهی نیروها در راستای اهداف بلند حوزه هنری بوده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز در عرصه هنری کشور انسان‌ها وارسته‌ای هستند، بیان کرد: چهره‌های ارزشمندی داریم که مثل اینها را در سایر نقاط کشور نمی‌توان یاقت و بر اساس صبغه‌ی این هنرمندان نمی‌شود بی‌تفاوت از کنار آنها گذشت.

میلانی تصریح کرد: این هنرمندان هویت آذربایجان هستند و مولفه‌هایی چون اهالی هنر و فرهنگ است که نام و آوازه‌ی استان را زنده نگه داشته‌اند اما متاسفانه در مدیریت فرهنگ استان کارهایی که باید انجام نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه کارهای کلان فرهنگی در استان در عرصه شعار باقی مانده است، گفت: ما برای هنرمندان چکار کرده‌ایم، هنرمدان ما را کشورهای بیگانه می‌برند و حقوق‌های میلیونی به آنها می‌دهد، چه زمانی می‌خواهیم به حال ایشان گریه کنیم و راهکاری بیابیم؟

رئیس سابق حوزه‌ی هنری استان متذکر شد: مدیران فرهنگی استان مسئولیت خطیری دارند، مدیر فرهنگی باید خادمی و نوکری هنرمدان را که سرمایه‌های نظام و انقلاب هستند را وجهه‌ی همت خود قرار دهند.

وی ادامه داد: مدیریت کلان استان و فرمانداران باید آستین‌ها را برای برداشتن مشکل و معضل‌ها بردارند چه زمانی قرار است چهارچوب برای فعالیت بخش موسیقی، نمایش و فیلم صورت بگیرد و این هنرها از انزوا در بیایند؟

میلانی متذکر شد: امروز طلایه داران استان از شخصیت‌های تبریز و آذربایجان هستند و مدیران را باید هنرمندان هدایت کنند تا در کنار هم بتوانند معضلات فرهنگی را از سر راه بردارند.

نظر شما