شناسهٔ خبر: 22945582 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

هوای ارومیه هم آلوده شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، سعید موسوی در گفتگو با مهر با بیان اینکه بر اساس شاخص شاخص AQI امروز دوشنبه کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم است افزود: در حال حاضر میزان ذرات ۱۰ میکرون در هوای ارومیه ۷۴میکروگرم  و سالم ولی ذرات ۲.۵ میکرون ۱۲۴میکروگرم بر متر مکعب و ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی ادامه داد: منشاء ذرات آلاینده هوای شهر ارومیه داخلی بوده و در برخی مناطق نیز پایداری هوا موجب تشدید این آلودگی شده است.

وی با بیان اینکه از میزان آلودگی هوا در سایر شهرستان های استان گزارشی ارسال نشده است عنوان کرد: در آذربایجان غربی هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ارومیه و شهرستان‌های خوی، بوکان، سردشت و سلماس وجود دارد

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پیشنهاد می شود ساکنان شهر به ویژه بیماران قلبی و عروقی، کودکان، کهنسالان و بیماران خاص در مواقع آلودگی هوا از تردد در سطح خیابان های شهر پرهیز کنند.

موسوی اضافه کرد: در سطح استان هشت ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که چهار ایستگاه در ارومیه و چهار ایستگاه دیگر در شهرستان‌های خوی، بوکان، سردشت و سلماس قرار دارد که ایستگاه‌های سردشت و سلماس مخصوص اندازه گیری گردو غبار هستند و آلاینده‌های گازی را اندازه گیری نمی‌کنند.

نظر شما