شناسهٔ خبر: 22942777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

57 درصدمعلولیت در کهگیلویه و بویراحمد مادرزادی است

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلولیت مادرزادی با 57 درصد بیشترین عامل موارد معلولیت در این استان را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حمید رضا نیک بخت افزود: در این استان بیش از 18 هزار معلول شناسایی شده که از این تعداد 10 هزار و 269 نفر دچار معلولیت مادرزادی است.

وی بیماری را دومین علت بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: هم اینک یکهزارو 433 معلول ناشی از بیماری در این استان زندگی می‌کنند.

نیک بخت ادامه داد: همچنین 717 نفر دچار معلولیت ژنتیکی،10 نفر معلولیت ناشی از عوارض زایمان و 471 نفر معلول به دلیل سانحه و تصادف هستند.

معاون توان بخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون پنج هزار و 816 تن معلول در این استان از حمایت بهزیستی برخوردارند.

نیک بخت تصریح کرد: در سال جاری بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال تجهیزات توانبخشی معلولان در کهگیلویه و بویراحمد خریداری شد.

وی بیان کرد: این تجهیزات کمک توانبخشی شامل سمعک، تشک مواج، ویلچر است.

نیک بخت از حمایت بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از 147 معلول ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: آمار معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات جاده‌ای روبه افزایش است.

نرخ معلولیت در کهگیلویه بویراحمد سه درصد و میزان معلولیت در این استان یک درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

342 نفر خانواده 2 معلولی، 37 خانواده سه معلولی، 16 خانواده چهار معلولی و 9 خانواده پنج معلولی و یک خانواده پنج معلولی به بالا در این استان وجود دارد.

یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 معلول نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

17 هزار نفر از جمعیت حدود 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یک هزار و 676 روستای دارای سکنه زیرپوشش بهزیستی قرار دارد.

28 مرکز توانبخشی در این استان فعالیت دارد که از این تعداد 9 مورد شبانه روزی است.

حدود پنج هزار خانوار در کهگیلویه و بویراحمد از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند. 

انتهای پیام/غ

افزایش معلولیت ضایعه نخاعی  ناشی از تصادفات

نظر شما