شناسهٔ خبر: 22940271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص تنها ۵۵ درصد از اعتبارات بازارچه‌های مرزی به سیستان و بلوچستان

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فقط ۵۵ درصد از این اعتبارات بازارچه‌های مرزی به استان پرداخت شده واین به شکلی است که در بعضی از استان‌های مرزی اختصاص این اعتبار بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

صاحب‌خبر -

اختصاص تنها ۵۵ درصد از اعتبارات بازارچه‌های مرزی به سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: درسال ۹۶ توزیع اعتبارات بازارچه‌های مرزی باید ۱۰۰ درصد به استان اختصاص پیدا می‌کرد که متاسفانه فقط ۵۵ درصد از این اعتبارات به استان پرداخت شده واین به شکلی است که در بعضی از استان‌های مرزی اختصاص این اعتبار بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.


سکینه اشرفی گفت: ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه بازارچه‌های قدیمی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.


وی افزود: همچنین ۱۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های موقت بازارچه‌های جدید مدنظر است.


اشرفی گفت: تامین معیشت مرز‌نشینان و ارتقاء درآمد‌های استان از ویژگی‌های احیای بازارچه‌های مرزی است.


معاون استاندار در ادامه با اشاره به اینکه بازارچه‌های استان اصلا شرایط فعالیت اقتصادی خوبی ندارند، افزود: باید بکوشیم با جذب اعتبارات مناسب شرایط خوبی را برای بازارچه‌های مرزی ایجاد نماییم.


وی تاکید کرد: این استان در تخصیص اعتبارات باید در اولویت نخست مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور باشد.


وی تصریح کرد: ۱۳ بازارچه در سیستان و بلوچستان وجود دارد که برای مناسب سازی زیرساخت‌های آن نیازمند نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه هستیم.


معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۴۶ پروژه اقتصاد مقاومتی از دستگاه‌های مختلف اجرایی این استان احصاء شده که ابلاغ اعتبارات این پروژه‌ها باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/گ

اعتبارات بازارچه های مرزی سیستان وبلوچستان

نظر شما