شناسهٔ خبر: 22939884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی روز جهان و کشور در نماز جمعه

امام‌جمعه بندر هندیجان گفت: یکی از مسائل بسیار مهم نماز جمعه تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی روز جهان و کشور است که حتماً خطیب باید از تریبون نماز جمعه آن‌ها را برای عموم مردم بازگو کرده.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد ساری اصل، امام‌جمعه هندیجان بیان داشت: کشورهای اسلامی فقط به محکومیت تصمیم ترامپ رئیس‌‌جمهور آمریکا اکتفا نکنند و سفرای خود را فراخوانده و روابط تجاری را نیز قطع کنند.

امام‌ جمعه هندیجان اظهار کرد: تصمیم غلط، نابخردانه، ابلهانه استکبار جهانی جهت به‌رسمیت شناختن قدس شریف نخستین قبله مسلمانان جهان به‌عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم و این مصیبت عظما را تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم نماز جمعه تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی روز جهان و کشور است که حتماً خطیب باید از تریبون نماز جمعه آن‌ها را برای عموم مردم بازگو کرده و همه را از پشت‌پرده‌های تفرقه‌ افکنانه مستکبران آگاه سازد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: تنها نظام و انقلاب در جهان که با مسئله فلسطین گره‌ خورده و مراجع تشیع به آن حساس و پیگیر مسئله هستند جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: انقلاب ما با فلسطین پیوند ناگسستنی دارد و در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نخستین هیئت که برای تبریک نزد حضرت امام خمینی(ره) به تهران آمده و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفتند هیئت فلسطینی بودند.

ساری اصل عنوان کرد: دستور خبیثانه رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا در استقرار سفارت این کشور در قدس شریف مردود بوده و این اهانت آشکار است. ترامپ نقاب از چهره شیطانی آمریکایی‌ها برداشت و به جهانیان نشان داد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی، عبری، غربی همانند بحرین در حال ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل هستند، کشورهای اسلامی به محکومیت‌ها اکتفا نکنند و به فراخوان سفرای خود اقدام و روابط تجاری، اقتصادی را با آمریکا و اسرائیل قطع کنند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران علناً از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از فلسطین حمایت کرده و این حمایت‌ها تا آزادی قدس شریف ادامه دارد. مستکبران از محکومیت‌های ایران و حزب‌الله در خصوص فلسطین می‌ترسند.

انتهای پیام/م

نظر شما