شناسهٔ خبر: 22937986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کره جنوبی برای جنگ آماده می شود

مؤسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد کارخانه‌های اسلحه سازی در کره جنوبی به علت تهدید‌های همسایه شمالی این کشور با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش خبرگزاری فرانسه، صنعت اسلحه سازی کره جنوبی ۲.۲ درصد از فروش ۱۰۰ تولید کننده بزرگ سلاح جهان در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است. صنعت اسلحه سازی کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ با گردش مالی ۸.۴ میلیارد دلار، افزایش ۲۰.۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ تجربه کرد.

در این گزارش آمده است که تهدید‌های ناشی از کره شمالی دلیل توجه هر چه بیشتر کره جنوبی به صنایع تسلیحاتی ملی خود برای پاسخ به تقاضای بالاست. طی ده‌ها سال کره جنوبی در زمره بزرگترین وارد کنندگان اسلحه و فن آوری نظامی به خصوص از آمریکا بود. ولی از مدتی پیش صنایع داخلی این کشور توسعه زیادی پیدا کرده اند و هم زمان بودجه دفاعی سئول به یکی از بزرگترین بودجه‌های دفاعی جهان تبدیل شده است.
در گزارش مؤسسه بین المللی تحقیقات برای صلح همچنین آمده است کره جنوبی حتی در پی آن است که تسلیحات تولیدی خود را صادر کند. گفتنی است که آمریکا بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان است./ صدا و سیما

 

نظر شما