شناسهٔ خبر: 22937613 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وکلای اردنی خواستار شکایت از ترامپ به دادگاه لاهه شدند

وکلای دادگستری اردن همصدا با مردم این کشور در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به مدت یک ساعت اعتصاب کرده و دست از کار کشیدند. این وکلا اعلام کردند در نشست آتی وکلای عرب طرح شکایت از رئیس جمهوری امریکا به دادگاه لاهه را مطرح خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / روزنامه اردنی «الدستور» گزارش داد: وکلای دادگستری اردن روز یکشنبه در پی دعوت کانون وکلا، در سراسر دادگاه های این کشور از ساعت 11 تا 12 ظهر دست از کار کشیدند. این اعتصاب در اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و انتقال سفارتخانه واشنگتن به این شهر، انجام شد. وکلای اردن همزمان با این اقدام، در کاخ دادگستری این کشور تجمع کرده و علیه تصمیم اخیر ترامپ، شعار سر دادند.

«مازن رشیدات» رئیس کانون وکلای اردن گفت: تصمیم ترامپ در اعلام انتقال سفارتخانه واشنگتن به قدس، چهره واقعی آمریکا را نشان داد و راه حل مسالمت آمیز و این موضوع که ایالات متحده ناظر و حامی بر روند سازش است را کاملا بی اعتبار کرد.
رشیدات با ابراز تعجب از بیانیه اخیر وزیران خارجه کشورهای عربی که در آن قدس شرقی را از قدس غربی جدا کرده بودند، تاکید کرد: رویارویی ما با رژیم اشغالگر صهیونیستی، رویارویی وجودی است و نه مرزی.
این وکیل اردنی به تحرکات کانون وکلا برای مقابله با تصمیم اخیر ترامپ اشاره کرد و گفت که این کانون خواستار برگزاری نشست فوری کانون وکلای کشورهای عربی شده که قرار است در 18 ماه جاری در قاهره برگزار شود. وی افزود: بررسی پیامدهای این تصمیم و راه های مقابله با آن و نیز شکایت از ترامپ و نتانیاهو در دادگاه بین المللی لاهه از موارد مورد بحث این نشست خواهد بود. / ایرنا

 

نظر شما