شناسهٔ خبر: 22935792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حمله پهپاد آمریکایی به غیر نظامیان در شرق افغانستان

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیمای بدون سرنشین نیروهای آمریکایی در شرق این کشور غیرنظامیان افغان را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت خود خبر داد که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منازل غیرنظامیان افغان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حمله کرده است. براساس این گزارش دو غیرنظامی افغان در منطقه «داگه‌خیل» شهرستان «بتی‌کوت» ولایت ننگرهار کشته شدند.همچنین در نقطه دیگر شهرستان «بتی‌کوت» نیز یک منزل مسکونی هدف حمله پهپاد قرار گرفته است که در نتیجه تعدادی غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.این حمله تاکنون توسط مقامات افغان یا فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو تائید نشده است اما با این حال نیروهای آمریکایی همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان را در حملات هوایی آمریکا تکذیب کرده‌اند.

این در حالی است که «پاتریشیا گاسمن» پژوهشگر سازمان دید‌بان حقوق‌بشر برای افغانستان درباره قربانی شدن زنان و کودکان در حملات هوایی آمریکا در افغانستان هشدار داده بود.پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان، حملات هوایی آمریکا نسبت به سال گذشته میلادی دستکم چهار برابر شده است.براساس آمارهای منتشر شده از سوی پنتاگون، در پی تشدید حملات هوایی در سال‌جاری، هواپیماهای آمریکایی بیش از 3500 بمب را در افغانستان شلیک کرده‌اند./ تسنیم

نظر شما