شناسهٔ خبر: 22935737 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

حرفه‌ای‌گرایی، راهبرد اساسی روابط عمومی در دوران نوین رسانه‌ای

چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با سخنرانی مهدی باقریان، دبیرکل کنفرانس در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران با شعار «خلاقیت، نوآوری و تمایز» و با حضور بیش از 500 استاد، مدیر و کارشناس روابط عمومی از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، مهندس نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما، دکتر محمدمهدی مظاهری رئیس موسسه اکو و مهندس زهرا سعیدی، رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند. در این مراسم علاوه بر رونمایی دو کتاب، از ده برگزیده روابط عمومی نیز با اعطای «کاپ خلاقیت» تجلیل شد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما دراین مراسم گفت: حرفه‌ای‌گرایی و حرفه‌ای‌سازی در روابط‌عمومی باید به مثابه یک راهبرد تلقی شود، البته در این بین ابزارهای هوشمند به تنهایی کارساز نیستند و نیازمند مدیر خلاق هستیم.

دکتر علی دارابی ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این کنفرانس و تقدیر ویژه از پشتکار و اراده برای تداوم این سلسله نشست‌های
علمی ـ کاربردی اظهار کرد: قرن 21 براستی عصر رسانه‌ها و نقش‌آفرینی آنها در همه عرصه‌هاست. وی افزود: ظهور و قدرت‌نمایی شبکه‌های مجازی و رسانه‌های نوین به عنوان ابر رسانه‌های قرن و تاثیرگذاری آنها بر افکار عمومی، مهم‌ترین دلیل این مساله است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان این‌که در عصر تنوع، تکثر، تعدد رسانه‌ها و رقابت نفسگیر و بی‌امان آ‌نها قرار داریم، خاطرنشان کرد: آگاهی، دانش، هنر و فن ارتباط با رسانه‌ها و بهره‌گیری از آنها برای انتقال پیام یک شاخص بزرگ مدیریتی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: کوچک شدن دولت‌ها و کاهش حوزه اختیارات و قلمرو وظایف آنها و قدرت گرفتن و ارتقای نیروهای اجتماعی یا همان جامعه مدنی و گسترش سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی و مردم نهاد (NGO) یا سمن‌ها،ثمره دوران کنونی است و در این شرایط، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باید با درک زمان و احساس مسئولیت، کارآمدی و پاسخگو بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

دارابی با اشاره به این که بر این اساس نقش روابط عمومی‌ها جدی‌تر، حرفه‌ای‌تر، کارآمدتر و عرصه‌های وجودی و فعالیت آنها اساسی‌تر از گذشته خواهد بود، گفت: به عبارت دیگر نمی‌توان از عصر رسانه‌ها گفت بدون آن که روابط عمومی‌ها را نادیده گرفت،چرا که آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.