عضو شورای عالی فضای مجازی کشور:
روابط عمومیها نباید بلندگو و بوق تبلیغاتی سازمانها باشند
تهران- ایرنا- عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به لزوم انتقال روابط عمومی قدیم به روابط عمومی جدید، گفت: روابط عمومی ها نباید بوق و بلندگوی تبلیغاتی سازمانها و دستگاهها باشند.
صاحبخبر - به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی عصر امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران اظهارکرد: ظهور فناوریهای جدید این شرایط را ایجاد کرده است تا از روابط عمومی حضوری عبور کرده و با استفاده از ارتباط شبکهای به روابط عمومی دو فضایی انتقال پیدا کنیم. وی ادامه داد: این بازنگری درمدلهای مدیریتی به منظور رسیدن به حکمرانی خوب برخواسته از الزامات ارتباطی جدید است و توجه ویژهای به کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی دارد. عضو شورای عالی فضای مجازی به شاخصهای روابط عمومی خلاق در تعالی سازمان پرداخت و افزود: شاخصهای روابط عمومی را میتوان به روابط عمومی دو فضایی، داده مبنا، پیشرفتگرا و عملکرد براساس شناخت مساله و حل آن تقسیم کرد، این روابط عمومی همیشه معطوف به کمال بوده است و به دنبال ایجاد و شادی نشاط اجتماعی است. به گفته صدرعاملی برای رسیدن به روابط عمومی خوب خلاقیت میبایست در مسیر پنج انتقال قرار گیرد، این مسیرها شامل انتقال از روابط عمومی مبهم به شفاف، انتقال از روابط عمومی کند و تاخیری به روابط عمومی به لحظه و قابل دسترس، انتقال روابط عمومی احساسی و توجیه کننده به روابط عمومی واقعیتگرا و عقلانی، انتقال از روابط عمومی خاموش به پاسخگو و انتقال از روابط عمومی موردی به روابط عمومی سیستمی یا الگوریتمی است. این مدرس دانشگاه افزود: یکی از ویژگیهای امروز جهان معاصر تنهایی و خاموشی افراد در ارتباطات است و روابط عمومی میبایست از طریق تقویت ارتباطات به کاهش انزواء و تنهایی اجتماعی افراد برسد. عضو شورای عالی فضای مجازی ابراز داشت: در مورد رسیدن به خلاقیت درست عمومی ناشی از تامین اعتماد درجهان باید خلاقیت را در بخشهایی همچون تغییر در نگرش فضای سازمان، تغییر در ساختار سازمان، تغییر در ارتباطات سازمانی درونزا انگارههای ذهنی منفی درباره قومیتها و جایگاه سازمانی پیگیری کرد. صدرعاملی با بیان اینکه فضای مجاز فضای باز تولید است، بیان داشت: فضای مجازی یک فضا بازنمایی محسوب میشود و اگر ما از این فضای دوم در کنار فضای اول رسانه استفاده کنیم قطعا یک روابط عمومی موفق خواهیم داشت. وی ادامه داد: ایجاد یک قابلیت بین فضا رسانه و فضا مجازی امروز امکانپذیر شده است، ما نباید فضای مجازی را به قیمت ضعیف شدن ارتباطات انسانی رها کنیم، روابط عمومی دو فضایی براساس اقدامات یک سازمان دستهبندی میشود. عضو شورای عالی فضای مجازی در خصوص خلاقیت و تاثیر آن در کار گفت: خلاق کوانتوم خلاقیتی است که کسی تا به حال آن را خلق نکرده است و خلاقیت باید منشاء پیشرفت بشود و اگر خلاقیت نباشد موجب پسرفت نیز ممکن است بشود. صدرعاملی ابراز کرد: روابط عمومی دریافت موضوعات متعدد است و خلاقیت باید این مشکل را که در هر عرصه روابط عمومی رخ میدهد را کشف کند، خلاقیت باید وضعیت بهتری را در روابط عمومی ایجاد کند، اینکه ما بتوانیم یک راه حلی را ارائه کنیم که شادابی و نشاط بیشتری را برای اعضاء ایجاد کند یک راهحل تسهیل روابط است. وی ادامه داد: روابط عمومی اگر یک هدف متعالی داشته باشد میتواند پیشرفت کند، خلاقیت موجب میشود کلیشه و تکرار از بین برود، خلاقیت نیاز دارد که یک عرصه جدیدی برای زندگی ایجاد کند، یک سازمان و روابط عمومی آن باید از انتشار اخبار هیجانی که او را از کار دور کند فاصله پیدا کند. عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مردم امروز در فضای مجازی خود زندگی خود را انجام میدهند و تنهایی و انزواء منشا بدبختی شده است، ما نیازمند یک تبادل احساسات در محیط هستیم، روابط عمومیها برای موفقیت در کار خود باید میزان تنهایی افراد را بشناسند. وی گفت: روابط عمومی و مدیریت نباید به عنوان بلندگوی یا بوق تبلیغاتی سازمان باشند. چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران با محوریت «خلاقیت، نوآوری و تمایز» با حضور جمعی از مدیران روابط عمومی های کشور و همچنین اساتید و دست اندرکاران این حرفه و مسئولان رسانه و علوم ارتباطات در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد. فراهنگ**1355*1724*خبرنگار: علی اکبرقزوینیان * انتشار: حسین فتح الهی انتهای پیام /* برچسب ها فرهنگي فضاي مجازي عالمي روابط عمومي∎