شناسهٔ خبر: 22931453 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره سینماحقیقت با وعده نمایش بدون سانسور «برای آزادی» آغاز شد

تهران - ایرنا - یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت با برش کیک این رویداد هنری توسط مستند ساز پیشکسوت سینما و وعده دبیر جشنواره برای نمایش بدون سانسور مستند «برای آزادی» آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آیین افتتاحیه یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت روز یکشنبه با حضور سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره و حسین ترابی مستندساز پیشکسوت، در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حسین ترابی با برش کیک جشنواره یازدهم به شکل نمادین این جشنواره را افتتاح کرد.
وی در سخنان کوتاهی درباره اهمیت برگزاری جشنواره ای با موضوع فیلم مستند گفت: امیدوارم سینمای حقیقت به حقیقت بپیوندد و فیلم هایش از روی حقیقت باشند نه مجاز.
در ادامه این مراسم طباطبایی‌نژاد دبیر یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت نیز اظهارداشت: به شما قول می دهم در جشنواره سال آینده نسخه کامل و بدون سانسور فیلم «برای آزادی» استاد ترابی که 120 دقیقه است در جشنواره به نمایش درآید، چون تنها نسخه موجود از آن 90 دقیقه است.
«برای آزادی» روایتی مستندگونه و تصویری از وقایع و اتفاقات روزهای انقلاب است که در قاب دوریبن حسین ترابی ثبت و ضبط شده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم هنرمندان و مدیرانی چون حسین ترابی، منوچهر طیاب، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد، مرتضی رزاق کریمی، منوچهر مشیری، سعادتعلی سعیدپور، علیرضا حسینی، شهنام صفاجو، جعفر صانعی مقدم، مهدی زمانپور کیاسری، پناه برخدا رضایی، دلاور دوستانیان، کاوه بهرامی مقدم و... حضور داشتند.
یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از 19 تا 26 آذر ماه به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما