شناسهٔ خبر: 22930588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نقوی‌حسینی:

تداوم خرید غیبت سربازی در سال ۹۷/ تصمیمات دباره خرید خدمت با هماهنگی ستاد کل صورت می‌گیرد

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر اساس بودجه سال ۹۷ تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

صاحب‌خبر -
تداوم خرید غیبت سربازی در سال ۹۷/ تصمیمات پیرامون خرید خدمت با هماهنگی ستاد کل صورت می‌گیردبه گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، سیدحسین نقوی‌حسینی در رابطه با بند «ب» تبصره ۱۱ لایحه بودجه ۱۳۹۷ مبنی بر پرداخت جریمه غیبت سربازی گفت: در این بند آمده است تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند می‌توانند با پرداخت جریمه غیبت خود از خدمت سربازی معاف شوند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تصمیمات پیرامون سربازی باید با هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شود، گفت: بر اساس شئونات ستاد کل و در نهایت فرماندهی کل قوا در این زمینه تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: طی سه سال گذشته دولت در بودجه سالانه جدول معافیت سربازی برای افرادی که بیش از هشت سال غیب داشتند را به مجلس ارائه و مقیاس و معیاری را نیز برای پرداخت هزینه‌های معافیت ارائه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: البته مجلس نیز با این موضوع موافق است، زیرا بسیاری از افراد امکان خدمت و انجام وظیفه سربازی را نداشته و خانواده آن‌ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

نقوی حسینی افزود: امسال نیز این مهم در بودجه لحاظ شده است و افراد بر اساس مدرک تحصیلی خود می‌توانند مبالغ مختلف را برای خرید پرداخت کرده و معاف شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: البته ستاد نظام وظیفه همیشه بر این موضوع تاکید داشته که نیازمند سرباز بوده و در برخی موارد با کمبود سرباز مواجه و با محدودیت روبرو هستند، اما در نهایت با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دولت، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان نظام وظیفه موضوع معافیت در بودجه ۹۷ لحاظ و تقدیم مجلس شده است.

به گزارش خانه ملت در بند ب. تبصره ۱۱ این لایحه آمده است که مشمولان زیر دیپلم باید ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، دکترای عمومی علوم پزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای تخصصی غیرعلوم پزشکی ۴۰ میلیون تومان و دکترای تخصصی رشته‌های علوم پزشکی باید ۵۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما