![روابط عمومی توسعه یافته باید با ویژگی خلاق همراه باشد](http://img8.irna.ir/1396/13960919/82758300/n82758300-72042543.jpg)
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی مظاهری روز یکشنبه در افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی در سالن همایشهای صدا و سیما با اشاره به اینکه خداوند خلاق است و خلاقیت را دوست دارد، اظهار داشت: انسانها نیز میتوانند صفت خداوند را دارا باشند به نحوی که خلاقیت و هنرنمایی در امور و فعالیتها داشته باشند.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: بحث خلاقیت در رسانه و روابط عمومی و دانش و هنر تحول و پیشرفت در جوامع بشر حاصل خلاقیت ابداع و نوآوری است و خلاقیت در فکر و اندیشه، جوهره تکامل انسان به شمار می آید.
به گفته وی امروزه وسایل سخت افزاری به معنای عام آن دیگر مقدمه پیشرفت و ترقی نیست و عقل پویا و خلاقیت میتواند ایدههای نویی را به ما بدهد.
رئیس موسسه فرهنگی اکو اظهار داشت: امروز مسائل جامعه با راهحل های گذشته قابل حل نیست، از این رو نیاز به خلاقیت و نوآوری در همه عرصه ها داریم که باید در همه بخش ها به ویژه روابط عمومی ها دنبال شود.
قائم مقام اسبق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یادآوری محدودیت و پایان پذیری منابع طبیعی گفت: کشورهای توسعه یافته، دیگر اقتصاد خود را براساس صنایع سخت بنا نمی نهند بلکه سیستم های اقتصادی خود را بر پایه سیستم های دانش بنیان می گذارند.
مظاهری گفت: در بخش مالی، فناوری، نوآوری و هنر می توان اقتصاد خلاق را خلاصه کرد و طبق تعریف، از تلفیق اقتصاد، فناوری و فرهنگ، اقتصاد خلاق شکل می گیرد.
به گفته وی کشورها با تقویت فعالیت های خلاقانه، اقتدار خودشان را حفظ و در جهت اقتصاد خلاق و درآمدزا حرکت خواهند کرد.
مظاهری یادآور شد: مبنای اقتصاد خلاق، فرهنگ، آموزش و فناوری است و از طرفی قلب اقتصاد خلاق هم خلاقیت و مالکیت معنوی است.
رئیس موسسه فرهنگی اکو تاکید کرد که روابط عمومی خلاق و هنرنما محل طرح ایده های جدید برای دستیابی به اهداف سازمانی است و روابط عمومی های حرفه ای برای برون رفت از چالش های پیش رو، چاره ای جز همراه شدن با ویژگی های خلاقانه ندارند.
چهاردهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران با موضوع خلاقیت، نوآوری و تمایز در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما درحال برگزاری است.
مباحث این کنفرانس در محورهای اصلی پذیرش و تطبیق حرفهای با تاکید بر اصول تمایز، خلاقیت و نوآوری، راهبردهای توسعهای و حرفهای خلاقیت و نوآوری در روابط عمومی، استراتژی، برنامهریزی و ارزشآفرینی در روابط عمومی خلاق و نو آور، ظرفیتشناسی و تاثیرگذاری نوآوری و خلاقیت در اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی و روابط عمومی نوآور و خلاق، توصیف و تحلیل وضعیت موجود نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی، تحلیل نقش سازمانها و موسسات غیردولتی در ارتقای فعالیتها، سطح دانش و بینش اخلاقی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور، تحلیل نقش فناوریهای نوین در توسعه فعالیتهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه روابط عمومی، فرصتها و چالشهای پیش روی کارگزاران روابط عمومی خلاق و نوآور، راهکارهای مدیریت نوآوری و خلاقیت در روابط عمومی ارائه می شود.
فراهنگ: 1355 **1055
خبرنگار: علی اکبر قزوینیان**انتشار: زینب کارگر