شناسهٔ خبر: 22930122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاونت فنی و فناوری‌های نوین انتقال خون آذربایجان غربی:

موردی از ایدز در اهداکنندگان خون استان طی سال جاری مشاهده نشده است

نمایندگی آذربایجان غربی

معاونت فنی و فناوری های نوین انتقال خون آذربایجان غربی گفت: مورد مثبتی از افراد مبتلا به ایدز در سالجاری در انتقال خون استان مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا خواجه نجفی در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل انتقال خون استان برگزار شد افزود: سازمان انتقال خون برای هر مراجعه کننده اهدای خون استاندارد های خاص خود را داشته و وظیفه اصلیش تامین خون سالم برای بیماران است و بدلیل وجود این حساسیت ها در 8 ماهه امسال در سازمان انتقال خون استان از بین اهداکنندگان مورد مثبت آلوده به ایدز نداشتیم.

وی به آمار افراد مبتلا به ایدز در کشور اشاره کرد و گفت:در سطح کشور 35 هزار نفر مبتلا به ویروس ایدز شناسایی شده و با احتساب نهفته بودن ویروس و عدم اطلاع افراد از آن پیشبینی می شود بیش از  100 هزار نفر در کشور مبتلا به این ویروس باشند.

خواجه نجفی در خصوص شناسایی و حمایت از افراد مبتلا به ایدز گفت: سیاست کشوری و دانشگاه های علوم پزشکی حمایت از افراد مبتلا به ایدز که چه بصورت خواسته و ناخواسته مبتلا به این ویروس شده‌اند و وزارت بهداشت، سیاست 90،90،90 را طرح ریزی کرده تا بر اساس آن در طول 4-3 سال آینده 90 درصد افراد مبتلا شناسایی، 90درصد را درمان و 90 درصد افراد را به حدی برساند که قابلیت انتقال نداشته باشند. 

انتهای پیام

نظر شما