شناسهٔ خبر: 22927675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اردبیلی ها بیش از 16 میلیارد ریال به زلزله زدگان کمک کردند

حسین دشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نخستین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور اردبیلی ها برای کمک‌ رسانی به زلزله ‌زدگان وارد عمل شدند تا در

صاحب‌خبر - حسین دشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از نخستین ساعات وقوع زلزله در غرب کشور اردبیلی ها برای کمک‌ رسانی به زلزله ‌زدگان وارد عمل شدند تا در سریع‌ ترین زمان ممکن کمک‌ های خود را به دست آنها برسانند.
وی با بیان اینکه برای جمع ‌آوری کمک ‌های نقدی و غیرنقدی مردم 200 پایگاه ثابت و سیار در استان دایر شده اظهار کرد: خیرین علاوه بر اهدای کمک‌ های خود، کمیته امداد اردبیل را در نقل‌ و انتقال آن به مناطق زلزله‌ زده نیز یاری می‌ کنند.
وی چادر، پتو، لوازم گرمایشی، البسه نو و گرم، آب ‌معدنی، انواع کنسرو، مواد شوینده و بهداشتی، موکت، قند و شکر را از جمله اقلامی مورد نیاز هموطنان زلزله‌ زده در استان کرمانشاه اعلام کرد.
دشتی با بیان اینکه کمک ‌های مردمی پس از جمع‌ آوری در پایگاه‌ های این استان در اسرع وقت به مناطق زلزله ‌زده ارسال می ‌شود، گفت: تاکنون چهار محموله از کمک‌ های اهدایی خیرین اردبیلی به مناطق آسیب ‌دیده از زلزله ارسال شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مردم خیر و نیکوکار می ‌توانند وجوه اهدایی خود را به شماره ‌حساب 9999 نزد بانک ملی واریز کنند تا اقلام موردنیاز زلزله‌ زدگان تامین شود، افزود: بیشترین کمک‌ های مردمی در روز جمعه و پس از اقامه نماز جمعه توسط نمازگزاران اردبیلی جمع‌ آوری ‌شده است.
2 هفته پیش زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر استان های غربی کشور را لرزاند، بر اساس اعلام مسوولان زلزله غرب کشور تاکنون 444 کشته و بیش از هفت هزار و 800 مصدوم داشته است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام

نظر شما