شناسهٔ خبر: 22926646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان | لینک خبر

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

جهان در ۱۲ ساعت گذشته همچنان شاهد اعتراض‌ها و واکنش‌ها به به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. واکنش‌ها به سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران و همچنین دفن رئیس‌جمهوری برکنار شده یمن در نزدیکی پایتخت این کشور از جمله دیگر این تحولات بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیدبان، وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب در نشست شب گذشته تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند.

- یک منبع نزدیک به نخست‌وزیر لبنان گفت که «ریاض، الحریری را تهدید کرد بیش از ۱۶۰ هزار لبنانی که در کشورهای عربی خلیج‌فارس کار می‌کنند را اخراج می‌کند و همچنین سرمایه‌گذاران این کشورها را برای خارج‌کردن سرمایه‌های‌شان از لبنان تحت فشار قرار می‌دهد. در این میان، الحریری خودش را در وضعیتی دید که برای اقتصاد لبنان فاجعه‌بار است و لذا مجبور شد بیانیه استعفای خود را به شیوه‌ای که موجبات رضایت عربستان سعودی را فراهم کند، بنویسد.»

- خانواده رئیس‌جمهوری مخلوع یمن اعلام کرد که جسد وی، شنبه در روستایی در نزدیکی پایتخت این کشور دفن شد.

- در جریان درگیری‌های شب گذشته در کرانه باختری و نوار غزه که در قالب انتفاضه آزادی قدس صورت می‌گیرد، ۹۲ فلسطینی زخمی شدند.

- روزنامه تلگراف سفر جانسون را آزمون خوبی برای توانایی او در هدایت سکان یک وضعیت سیاسی در شرایط طوفانی خواند.

- وزارت امور خارجه ترکیه استفاده نامتناسب از قدرت توسط اسرائیل علیه فلسطینیان معترض در قدس را به شدت محکوم کرد.

- کلیسای قبطیان مصر از لغو دیدار رهبر این شاخه از مسیحیان با معاون رییس‌جمهوری آمریکا، خبر داد.

- وزیر خارجه فلسطین گفت: پس از اقدام اخیر دونالد ترامپ، تصمیم گرفته‌ایم با هیچ مسئول آمریکایی تماس نداشته باشیم.

- نخست‌وزیر لبنان از کشورهای خاورمیانه خواست در واکنش به تصمیم اخیر دونالد ترامپ در قبال قدس، علیه آمریکا اعمال تحریم کنند.

- هزاران اسرائیلی در تل‌آویو برای دومین هفته متوالی علیه فساد دولتی و بنیامین نتانیاهو که به اتهام سوءاستفاده از مقام و جایگاهش تحت پیگرد قضایی است، تظاهرات کرده و خواستار کناره‌گیری او شدند.

- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی را مسئول کامل پیامدهای تشدید خطرناک حملات علیه غزه و بمباران مراکز غیرنظامی و پایگاه‌های مقاومت و سایرین دانست.

- در آستانه سفر امروز –یکشنبه- بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه صدها نفر از حامیان فلسطین تظاهرات گسترده‌ای را در شهر پاریس علیه این سفر برگزار کردند.

نظر شما