شناسهٔ خبر: 22926575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پرداخت ۸۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای اشتغال و محرومیت

گروه اجتماعی: مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعب این بانک در استان تاکنون حدود ۸۰ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای توانمندی اقتصادی، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌ها پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، الماس مجیدی‌کرائی، مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۱۹ آذرماه به مناسبت دهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران اسلامی در سند چشم‌انداز 1404 به عنوان کشور پیشرفته و مبتنی بر سهم منابع انسانی تصور شده است.
وی با بیان اینکه این سهم با داشتن نیروهای توانمند و توسعه یافته محقق می‌شود، افزود: یکی از راه‌های تقویت توسعه، توسعه بخش اقتصادی و توجه به اقشار مختلف افراد جامعه است.
وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر نظام بانکی در دستور کار قرار گرفت و در سال 1362، قانون عملیات بانکی بدون ربا با تلاش کارشناسان اقتصادی و فکری تصویب شد و از آن تاریخ، صنعت بانکداری اسلامی، روز به روز رشد داشته است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای تداوم این منظور و رویکرد اسلامی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین بانک قرض‌الحسنه آذرماه سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد.
مجیدی‌کرائی تصریح کرد: قرض‌الحسنه یکی از جلوه‌های زیبای دستگیری از نیازمندان به شمار می‌رود و اسلام توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد که ریشه در قرآن و سنت پیامبران دارد.
وی ابراز کرد: وجود اندیشه‌های ارزشمند همچون ایثار، تعاون، همیاری و اخوت بر این سنت حسنه تاثیرگذار بوده که بر اهمیت فرهنگ قرض‌الحسنه افزوده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با سرمایه 15 هزار میلیارد ریال با مشارکت بانک‌های دولتی کشور و با 530 شعبه در یک دهه اخیر فعالیت می‌کند.
مجیدی‌کرائی با بیان اینکه بیش از سه هزار پرسنل جوان و تحصیل کرده با بیش از 530 شعبه در همه نقاط کشور فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این بانک تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندی اقتصادی، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور فعالیت می‌کند.
وی با بیان این که پرداخت تسهیلات اشتغال در راستای کارآفرینی و کمک به مددجویان زیر پوشش سازمان های مردم نهاد از جمله اهداف و خدمات این بانک است، یادآور شد: در طول یک دهه فعالیت، بیش از سه میلیون فقره وام به افراد نیازمند در حوزه اشتغال، معیشت، مسکن و ... در سراسر کشور پرداخت کرده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات صدور کارت عابر بانک، خودپرداز، کارتخوان و ... را از دیگر فعالیت‌های این بانک دانست و اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 60 نفر پرسنل تحصیل کرده و کارآزموده، 9 شعبه بانکی و یک مدیریت مستقل فعالیت دارد.
مجیدی‌کرائی تاکید کرد: شعب این بانک در استان تاکنون حدود 80 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌اند.
وی افزود: این بانک با چشم‌انداز در راه دستیابی افراد جامعه به توسعه یافتگی، برنامه‌های اجتماعی را در دستور کار خود دارد که از جمله توسعه آموزش با اولویت مناطق محروم از جمله این برنامه‌هاست.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از کارهای فرهنگی امسال توزیع بیش از 300 هزار بسته کالای آموزشی و فرهنگی در مناطق محروم 10 استان، مدارس شبانه‌روزی و کمتر برخوردار با همکاری آموزش و پرورش استان‌ها و عشایر بوده است.
مجیدی‌کرائی تصریح کرد: در این استان نیز یک هزار و 650 بسته آموزشی نیز با همکاری آموزش و پرورش استان و عشایر توزیع شد.
وی کمک به توسعه در حوزه درمان را یکی دیگر از فعالیت‌های این بانک در کشور دانست و ابراز کرد: یک مرکز روان درمانی با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و علوم پزشکی کشور احداث شد.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این بانک بیش از 21 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اجتماعی داده، یادآور شد: این بانک در راستای اهداف خود، توانمندسازی و ریشه کنی فقر، تحقق حقوق شهروندی، تشکیل خانواده و ازدواج، کمک هزینه درمان، تحصیل و ... جزء شاکله‌های اصلی و در دستور کار خود می‌داند.

نظر شما