شناسهٔ خبر: 22925401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو:

تعویق ۶ ماهه انتقال سفارت آمریکا برای امتیازگیری بیشتر است/ سران خیانت‌کار عرب؛ عامل مشکلات فلسطین

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: تعویق دستور ترامپ برای مدت ۶ ماه به منظور گرفتن امتیازات بیشتر بر دولت دست نشانده فلسطین است.

صاحب‌خبر -
محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس، اظهار داشت: متاسفانه رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش به ویژه آمریکا و بخشی از اروپا پس از اشغال فلسطین برای تثبیت رژیم صهیونیستی و فراموشی موضوع فلسطین چند راهبرد را دنبال کردند.

وی با اشاره به شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطینیان، افزود: آن‌ها ابتدا با تشویق مهاجران اروپایی و به ویژه آفریقایی برای سکونت در شهرک‌های مناطق یهودی نشین، درصدد تغییر جغرافیای مناطق فلسطینی به نفع رژیم صهیونیستی بودند که متاسفانه هیچ کس از این اقدام رژیم صهیونیستی جلوگیری نکرد.

جمالی تصریح کرد: از سوی دیگر مخالفت‌های مکرر رژیم صهیونیستی و متاسفانه همکاری برخی از سران خیانتکار عرب همچون سعودی‌ها و مقامات مصری که در آن زمان بر سر کار بودند، در تلاش برای فراموشی آوارگان فلسطینی بودند که در این میان شاهد مهاجرت بسیاری از فلسطینیان به مناطق دیگر و تولد کودکان در این مناطق بودیم.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در ادامه یادآور شد: همچنین برخی جنبش‌ها و روسای برخی کشورهای عرب تلاش کردند تا یاسر عرفات و محمود عباس را به سمت مذاکره با اسرائیل برند و تشکیلات خودگران فلسطین را از مسیر مبارزه دور کردند، اما این پایان کار نبود چراکه هم زمان با مذاکره فلسطینیان با صهیونیست ها، حمایت‌های عربستان از داعش در خاک کشورهایی نظیر سوریه و عراق توان مقابله با رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را از مسئولان این تشکیلات گرفت.

جمالی اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا را آخرین حربه دشمنان علیه سرزمین فلسطین برشمرد و افزود: این موضوع جزئی از حلقه اقداماتی است که از دهه‌های گذشته شروع شده است و در یک زمان بندی مشخص توسط صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها اعمال می‌شود.

وی با تاکید براینکه موضع‌گیری محکمی را از سوی سران کشورهای عربی در خصوص دستور ترامپ شاهد نبودیم، ادامه داد: البته این کشور‌ها خود عامل این قبیل اقدامات و بخشی از مشکل هستند و اتحادیه عرب در خدمت پول آن‌ها است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: تعویق دستور ترامپ برای مدت ۶ ماه به منظور گرفتن امتیازات و فشار بیشتر بر دولت دست نشانده فلسطین است که بتوانند تا انجا که می‌شود اثری از آرمان و نشان فلسطین باقی نگذارند.

نظر شما