شناسهٔ خبر: 22924605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه راهداری کشور:

مستندسازی و جامعیت مهمترین ویژگی سامانه «سمیم» است

همدان - مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مستندسازی و جامعیت مهمترین ویژگی سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز محمودی پیش از ظهر یکشنبه در نشست آموزشی تکمیلی سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) در همدان اظهار داشت: گستردگی و جامعیت این سامانه مطلوب است و قادر به اتوماسیون تمامی فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و ارزیابی کیفی معاملات است.

وی افزود: در سامانه مدیریت یکپارچه معاملات تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات انجام می شود.

محمودی ادامه داد: این سامانه زمانی که شکل گرفت، قرار بود در همه استان ها اجرایی شود که دوره مقدماتی آن به شکل پایلوت در استان همدان و سپس در استان های کرمانشاه، کردستان و خوزستان نیز انجام شد.

محمودی یادآور شد: در حقیقت این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده و گسترش روز افزون آن موجب افزایش دقت، سرعت، شفافیت، کاهش هزینه و صرفه جویی و توانایی کنترل حقوقی تمامی فرآیندهای معاملات می شود.

محمودی ادامه داد: علاوه بر مراحل اشاره شده تمام صورتجلسات و مکاتبات اداری در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه درج می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دیگر استانهای کشور نیز نسبت به اجرایی کردن این مهم اقدام کرده و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

استفاده از سامانه «سمیم» دغدغه مدیران را کم می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز گفت: گستردگی و انسجام سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) دغدغه مدیران را کم می کند و ساماندهی شفافی را به دنبال دارد.

محمد رودباری با بیان اینکه سامانه «سمیم» پارسال برای نخستین بار به شکل آزمایشی در استان همدان اجرایی و در نهایت بهره برداری از آن انجام شد، اظهار داشت: صدور بخشنامه ها و اطلاعیه های جدید در این سامانه به شکل یکپارچه و منسجم وارد می شود.

وی با تأکید بر کامل و مدون بودن این سامانه افزود: با وارد کردن اطلاعات در این سامانه دغدغه مدیران به نوعی کاهش می یابد و با وجود زمان بر بودن، همه اقدامات بر اساس ضوابط و مقررات انجام می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: تعامل هر چه روشن تر با نهادهای نظارتی، دسترسی بهتر طرفین به چگونگی اطلاعات معاملات، کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب در هر بخش، کاهش هزینه های برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آنها، تسریع در زمان تهیه اسناد، فراخوان و بازگشایی پیشنهادات از جمله مزایای این سامانه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز اظهار داشت: این کارگاه دو روزه آموزشی تکمیلی با حضور کارشناسانی از استان های خوزستان، کردستان و کرمانشاه در حال برگزاری است.

محمد سرگزی هدف از برپایی این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان استان های مربوطه با سامانه «سمیم» عنوان و تاکید کرد: پارسال نیز دوره مقدماتی این کارگاه در استان همدان برگزار شد که شرکت کنندگان با نحوه ورود به این سامانه و مراحل مقدماتی آن آشنا شدند.

سرگزی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی استان همدان برای انجام امور معاملاتی با استفاده از این سامانه این استان به عنوان پایلوت برای انجام معاملات با سامانه سمیم انتخاب شده و معاملات تحت این سامانه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت یکپارچه معاملات «سمیم» در برگیرنده تمام معاملات، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات است، اظهارداشت: استان همدان بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور رتبه نخست ثبت معاملات در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

نظر شما