به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان، محمد رودباری در نشست آموزشی تکمیلی سمیم در جمع کارشناسان استانهای کرمانشاه، کردستان و خوزستان با بیان اینکه سامانه سمیم پارسال برای نخستین بار به شکل آزمایشی در استان همدان اجرایی و در نهایت بهرهبرداری از آن انجام شد، اظهار کرد: صدور بخشنامهها و اطلاعیههای جدید در این سامانه به شکل یکپارچه و منسجم وارد میشود.
وی با تأکید بر کامل و مدون بودن این سامانه افزود: با وارد کردن اطلاعات در این سامانه دغدغه مدیران به نوعی کاهش مییابد و با وجود زمانبر بودن، همه اقدامات بر اساس ضوابط و مقررات انجام میشود.
مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: تعامل هر چه روشنتر با نهادهای نظارتی، دسترسی بهتر طرفین به چگونگی اطلاعات معاملات، کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب در هر بخش، کاهش هزینههای برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آنها، تسریع در زمان تهیه اسناد، فراخوان و بازگشایی پیشنهادات از جمله مزایای این سامانه است.
گفتنی است در این نشست آموزشی از محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان و محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع، امیر صادقی رئیس امور مالی و منابع و محمدرضا غفاریان مسئول دفتر امور پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان و جمعی از کارشناسان استانهای کردستان، کرمانشاه و خوزستان که در زمینه راهاندازی سامانه سمیم اهتمام داشتهاند با اهداء لوحی قدردانی شد.
همچنین گودرز محمودی مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور در این نشست گفت: گستردگی و جامعیت این سامانه مطلوب است و قادر به اتوماسیون تمامی فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و ارزیابی کیفی معاملات است.
وی افزود: در سامانه مدیریت یکپارچه معاملات تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات انجام میشود.
محمودی ادامه داد: این سامانه زمانی که شکل گرفت، قرار بود در همه استانها اجرایی شود که دوره مقدماتی آن به شکل پایلوت در استان همدان و سپس در استانهای کرمانشاه، کردستان و خوزستان نیز انجام شد.
این مسئول یادآور شد: در حقیقت این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده و گسترش روز افزون آن موجب افزایش دقت، سرعت، شفافیت، کاهش هزینه و صرفهجویی و توانایی کنترل حقوقی تمامی فرآیندهای معاملات میشود.
محمودی ادامه داد: علاوه بر مراحل اشاره شده همه صورتجلسات و مکاتبات اداری در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه درج میشود.
وی ابراز امیدواری کرد دیگر استانهای کشور نیز نسبت به اجرایی کردن این مهم اقدام کرده و آن را در دستور کار خود قرار دهند.
این کارگاه آموزشی تکمیلی با حضور کارشناسان استانهای کرمانشاه، کردستان و خوزستان در سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان برگزار شد.
گفتنی است در این نشست آموزشی از محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان و محمد سرگزی معاون توسعه مدیریت و منابع، امیر صادقی رئیس امور مالی و منابع و محمدرضا غفاریان مسئول دفتر امور پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان همدان و جمعی از کارشناسان استانهای کردستان، کرمانشاه و خوزستان که در زمینه راهاندازی سامانه سمیم اهتمام داشتهاند با اهداء لوحی قدردانی شد.
نظر شما